Home » Știință » A fost descoperită proteina ce poate ajuta la tratarea cancerului renal

A fost descoperită proteina ce poate ajuta la tratarea cancerului renal

Publicat: 25.07.2018
Cercetătorii din Carolina de Nord au descoperit un potenţial tratament pentru cancerul renal. Modificările genetice pot duce la o abundenţă de vase de sânge ce ajută la „hrănirea” tumorii. Însă noua descoperire demonstrează posibilitatea existenţei unei noi modalităţi de apariţie a cancerului.

Peste 90% dintre cele mai comune tipuri de cancer renal sunt alimentate de modificările genetice ce duc la pierderea genei VHL, supresoare a tumorii. Conform Science Daily, specialiştii au identificat un nou efect al modificărilor genetice ce favorizează cancerul renal.

Cercetătorii sugerează că proteina ZHX2 ar putea fi o nouă ţintă terapeutică pentru distrugerea carcinoamelor renale. „Dacă pierdem VHL-ul, se vor acumula o mulţime de proteine ZHX2 ce vor favoriza apariţia semnalelor care promovează cancerul renal. Proteina poate reprezenta o ţintă terapeutică utilizată pentru tratarea cancerului renal. Următorul pas este să descoperim cum o putem distruge terapeutic”, a declarat Qing Zhang, profesor din cadrul Universităţii Carolina de Nord.

Carcinoamele renale apar în proporţie de 70% dintre cazuri, susţin specialiştii. Aproximativ 90% dintre aceşti pacienţi au mutaţii genetice sau alteraţii ce provoacă pierderea funcţiilor genei VHL. Atunci când funcţiile genei dispar, celulele acumulează semnale ce duc la creşterea vaselor sanguine. „VHL este unul dintre cele mai importante supresoare ale carcinoamelor”, a declarat Zhang.

Cercetătorii au creat o nouă tehnică de screening pentru descoperirea noii molecule ce ar putea ajuta la oprirea efectelor dispariţiei VHL-ului. Prin eliminarea ZHX2-ului din modelele de laborator, specialiştii au inhibat creşterea celulelor canceroase şi răspândirea lor.