Home » Știință » Bacteriile din spaţiu se adaptează la condiţiile dure pentru a supravieţui

Bacteriile din spaţiu se adaptează la condiţiile dure pentru a supravieţui

Publicat: 22.01.2019
Bacteriile din Staţia Spaţială Internaţională încearcă să supravieţuiască în spaţiu, dar asta nu înseamnă că aceşti microbi devin mutanţi, explică cercetătorii.

În cadrul unui studiu realizat de către Universitatea Northwestern a fost analizat modul în care bacteriile evoluează în spaţiu având în vedere condiţiile nefavorabile. Conform Tech Times, cercetătorii au descoperit că bacteriile nu evoluează în organisme periculoase precum cele rezistente la antibiotice.

Deşi aceste bacterii extraterestre au gene diferite de cele de pe Pământ, oamenii de ştiinţă susţin că acesta nu este un lucru care le face periculoase pentru oameni. Ei au explicat că microbii încearcă doar să se adapteze la mediul înconjurător şi la condiţiile stresante.

Descoperirea demitizează zvonurile, conform cărora bacteriile ce călătoresc în spaţiu, alături de astronauţi, devin tot mai imune la antibiotice.  Studiul prezintă noi detalii privind siguranţa astronauţilor ce călătoresc pentru o lungă perioadă lungă de timp în spaţiu. Alături de companionii lor, oamenii, bacteriile sunt aduse de obicei la bord fie de astronauţi, fie în cadrul încărcăturilor.

Cercetătorii au utilizat date din cadrul Centrului Naţional pentru Informaţii despre Biotehnologie pentru a diferenţia Staphylococcus aureus şi Bacillus cereus din spaţiu faţă de cele de pe Pământ.

Cum se poate lupta împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice