Prima pagină D-Guest

Dinozaurii erau veninosi?

Redactia Descopera.ro | 12.23.2009 | ● Vizualizări: 132
Dinozaurii erau veninosi?     paleontologie, dinozaur, venin, dinte, Sinornithosaurus, Microraptor + zoom

Cel putin unii dintre ei se pare ca erau. Fosilele unui dinozaur pradator, descoperite in China, sugereaza ca animalul isi ucidea prada cu ajutorul veninului.

Craniul, bine conservat, prezinta dinti lungi, prevazuti cu santuri (asemanatori celor intalniti astazi la serpii veninosi) si adancituri care ar fi putut adaposti glande cu venin.

Specia careia ii apartin fosilele, botezata Sinornithosaurus, era o ruda a "Velociraptorului" din filmele Jurassic Park.

Dinozaurul cu pene, de marimea unui curcan, asemanator ca infatisare cu o pasare (dar nu era o adevarata pasare), a trait in urma cu 128 milioane de ani.

Cercetatorii americani si chinezi care au studiat fosila cred ca Sinornithosaurus era adaptat pentru a se hrani cu pasari; coltii sai lungi puteau patrunde prin penajul acestora, strapungand pielea si injectand veninul care avea, probabil, o actiune paralizanta.

In lumina acestei noi descoperiri, paleontologii considera ca si alte specii de dinozauri din grupul dromaeosaurilor - cum era Microraptor - ar fi putut fi veninoase.