Home » D:News » Un organism unic traieste singur in adancul Pamantului

Un organism unic traieste singur in adancul Pamantului

Publicat: 10.10.2008
Primul ecosistem format dintr-o singura specie biologica a fost descoperit la 2,8 kilometri adancime, in apropierea unei mine de aur din Johannesburg, Africa de Sud.

Bacteria in forma de baston, Desulforudis audaxviator, traieste in izolare completa, intr-un intuneric total si fara oxigen, la o temperatura de peste 60 de grade Celsius. Organismul supravietuieste intr-un habitat in care energia nu provine de la Soare, ci de la hidrogenul si sulfatul produs de uraniul radioactiv. Desulforudis audaxviator trebuie sa isi produca singura moleculele organice intr-un mediu abundent in carbon si nitrogen, insa lipsit de apa, care nu ar oferi prea multe sanse altui organism. In timpul lungii sale calatorii catre adancuri, evolutia a echipat ciudata bacterie cu gene care ii permit sa se adapteze la diferite conditii.
“Stiam din experientele anterioare din mine ca putem gasi cu ajutorul tehnicilor de biologie moleculara comunitati simple de microorganisme care traiesc la adancimi mari. In schimb, am descoperit in probele luate o “comunitate” formata dintr-o singura bacterie. 99,9% din ADN-ul  recoltat din proba provenea de la un singur organism.”, declara Dylan Chivian, autorul studiului aparut in revista Science.