Home » D:News » Gheparzii au aparut prima data in China

Gheparzii au aparut prima data in China

Publicat: 05.01.2009
Fosilele celei mai primitive specii de gheparzi au fost descoperite de o echipa de paleontologi chinezi din cadrul Muzeului de Stiinta si Tehnologie din Shanghai. Studiul certifica o data pentru totdeauna teoria conform careia gheparzii au aparut pentru prima oara in stepele Asiei, nu in America de Nord cum se credea anterior in mediile stiintifice de specialitate.

Un craniu fosil aproape complet al unei noi specii de ghepard a fost descoperit in provincia chineza Gansu. Craniul este similar ca forma si marime cu cel al gheparzilor actuali, cu exceptia dentitiei care este extrem de primitiva, dupa cum subliniaza profesorul Ji.H. Mazak, coautor al studiului. Mozaicul de trasaturi anatomice sugereaza ca acest ghepard fosil denumit Acinonyx kurteni, reprezinta o forma primara in evolutia speciei gheparzilor. Doua alte specii preistorice de gheparzi din America de Nord erau considerate de paleontologi drept rude indepartate ale gheparzilor giganti care vanau in stepele Eurasiei. Noua fosila descoperita in China dateaza din Pliocenul tarziu, avand o vechime de 2,15-2,55 milioane ani. Gheparzii moderni sunt considerati cele mai iuti mamifere de pe uscat. In prezent, mai supravietuiesc doar 7 500 de exemplare, conform datelor oferite de International Union for Conservation of Nature.