Home » D:News » Cometa care i-a anihilat pe primii americani

Cometa care i-a anihilat pe primii americani

01.06.2009
Cometa care i-a anihilat pe primii americani
Geologii mai multor universitati americane din Oregon, California, Arizona si Oklahoma au identificat recent mici particule de diamante pe teritoriul Americii de Nord. Pe baza descoperirii, cercetatorii au teoretizat prabusirea unei comete incandescente cu 13.000 de ani in urma, in aceste locuri, eveniment ce ar fi condus la extinctia primilor nativi nord-americani

Conform controversatului studiu, prabusirea corpului astral a cauzat distrugerea a mii de specii, precum mamutul lanos si a declansat o era glaciara de 1.300 de ani, ce a cuprins intreaga planeta. De asemenea, populatiile preistorice de vanatori culegatori din acest teritoriu, cunoscute astazi drept cultura Clovis, au disparut aproape subit in urma calamitatii. Cercetatorii sustin ca diamantele de dimensiuni miniscule, gasite in subteran in cateva locatii din America de Nord, intre care una chiar in cadrul unui sit Clovis din Murray Springs, Arizona, s-au format in conditii de temperaturi foarte ridicate si presiuni foarte mari, create de o explozie cosmica. O “ploaie rara” de comete a incinerat intreaga regiune si a topit un ghetar ce acoperea candva intreaga zona a Marilor Lacuri, generand o indundatie masiva de-a lungul raului Mississippi, spune studiul. Cometa ar fi lovit Pamantul la aproximativ 65 milioane de ani dupa si mai puternicul impact care a omorat dinozaurii. Arheologul Douglas Kennett, de la Universitatea din Oregon, sustine ca “descoperirile facute de noi ofera dovezi clare ale unui impact cosmic consumat cu aproximativ 12.900 de ani in urma, care a avut consecinte uriase asupra mediului, a animalelor si a oamenilor”. Totusi, criticii sunt de parere ca dovezile sunt isuficiente pentru a acuza schimbarile suferite de Pamant ca fiind datorate prabusirii unei comete. Ei spun ca explozia ar fi trebuit sa lase cel putin un crater in urma sa, crater care inca nu a fost identificat.

Un templu egiptean antic a dezvăluit noi stele și constelații necunoscute până acum