Home » D:News » Va rezista omul mai mult decat Pamantul?

Va rezista omul mai mult decat Pamantul?

Autor: Nicu Parlog 01.26.2009
Va rezista omul mai mult decat Pamantul?
Este un fapt deja cunoscut acela ca Terra nu va exista la infinit. In cel mai indepartat scenariu, Soarele se va extinde atat de mult incat va distruge orice forma de viata terestra. Oamenii de stiinta sunt convinsi, insa, ca pana la implinirea unui asemenea eveniment, viata va fi disparut de mult din cu totul alte motive, cele mai multe tinand de activitatea omului. Sunt ei pesimisti, realisti sau ambele?

„Natura umana este adesea bizara, de multe ori autodistructiva si totusi a reusit sa ne aduca pana in prezent. Este adevarat ca in trecutul indepartat nu aveam tehnologia necesara pentru a creea dezastre la scara planetara, Acum o avem si nu este decat o problema de timp pana o vom folosi impotriva propriei noastre specii”, sustine Sir Martin Rees, profesor in cadrul universitatii Cambridge si membru de onoare al Britain’s Astronomer Royal.

De fapt, afirma acelasi Martin Rees, umanitatea are doar 50% sanse sa supravietuiasca urmatorilor 150 de ani. Multe figuri importante din mediile academice internationale sustin parerea profesorului britanic. Mai mult, in opinia savantului James Lovelock, planeta a trecut deja de momentul in care se mai putea face ceva impotriva schimbarilor climatice. „Inainte ca acest secol XXI sa se incheie, miliarde de oameni isi vor gasi un sfarsit prematur. Singura speranta de supravietuire va fi in zonele arctice, acolo unde climatul va fi cat de cat tolerabil”, declara Lovelock.

Exista insa si voci care, desi aproba teoria conform careia secolul XXI este unul decisiv pentru suprevietuirea speciei umane, spera ca lucrurile pot evolua spre o turnura favorabila noua. „Trebuie sa fim atenti atunci cand scotocim prin mintea umana pentru ca niciodata nu poti sti ce poti descoperi. Poate ca nu vom apuca sfarsitul acestui secol, dar la fel de bine exista posibilitatea de a ne transforma intr-o specie iubitoare de pace care sa colonizeze Universul. Avansul tehnologic ne da dreptul sa speram la o asemenea posibilitate si, daca nu el, cel putin capacitatea noastra de adaptare si supravietuire ca specie de da acest drept”, concluzioneaza una dintre scriitoarele de succes britanice din ultimii ani, Alexandra Gedrose.

Sursa : DailyGalaxy