Home » D:News » Resturile orbitale au fortat evacuarea Statiei Spatiale Internationale

Resturile orbitale au fortat evacuarea Statiei Spatiale Internationale

Publicat: 13.03.2009
Cei trei astronauti aflati la bordul Statiei Spatiale Internationale au fost evacuati pentru cateva minute pe o nava de salvare ruseasca, atunci cand un mic fragment de gunoi spatial s-a apropiat la o distanta amenintatoare de platforma orbitala.

Rusul Yuri Lonchakov si americanii Michael Fincke si Sandra Magnus s-au imbarcat la bordul navei cosmice Soyuz cu noua minute inainte ca restul spatial sa treaca pe langa SSI, ramanand la adapost pana la trecerea pericolului. Conform declaratiilor purtatorului de cuvant al NASA, restul spatial a avut dimensiuni extrem de reduse, un fragment de aproximativ un centimetru lungime, provenind de la un vechi motor al unei rachete Delta. Cu toate acestea, evenimentul s-a considerat suficient de primejdios pentru a determina precautia astronautilor.

Gunoiul spatial care orbiteaza Pamantul este considerat o amenintare pentru cei aproximativ 800 de sateliti militari si comerciali din jurul planetei, precum si pentru SSI, care are oameni la bord inca din noiembrie 2000. Se estimeaza ca mai mult de 18.000 de fragmente de resturi se afla in prezent pe orbita.

Sursa:The Independent