Home » D:News » Exoorganisme fascinante descoperite in stratosfera Pamantului

Exoorganisme fascinante descoperite in stratosfera Pamantului

Publicat: 19.03.2009
O misiune indiana de explorare a atmosferei superioare a Pamantului a scos la iveala forme de viata diferite de tot ceea ce se cunostea pana in prezent in comunitatea stiintifica.

Este vorba despre trei tipuri de bacterii cu totul noi, incredibil de adaptate conditiilor extreme, care traiesc la limita superioara a atomosferei Pamantului, fara a suferi de pe urma razelor ultraviolete ale Soarelui. Organizatia Indiana de Cercetare Spatiala a investigat stratosfera cu ajutorul unui balon echipat criogenic, pentru a extrage mostre de la altitudini cuprinse intre 20.000 si 40.000 de metri. Esantioanele recoltate, analizate independent in doua laboaratoare diferite, au confirmat noua tulpini normale de bacterii, cunoscute de cercetatori, plus altele trei, surprinzatoare si necuprinse inca de vreun recensamant bacteriologic.

Acesti “locuitori” stratosferici unicelulari prezinta o toleranta foarte ridicata la radiatia ultravioleta, comparativ cu “rudele” lor apropiate, care au tendinta sa sucombe in astfel de conditii. Cercetatorii sunt de parere ca toleranta incredibila la UV a acestor microorganisme extremofile sustine intrucatva ideea ca poate toate bacteriile, impreuna cu tot ceea ce a derivat din ele, ar putea proveni de dincolo de stele. Concluzia este, inca, una lipsita de baze solide, dar oamenii de stiinta gasesc ideea fascinanta; mai ales ca, inaintea acestei descoperiri, se credea ca baia de radiatii puternice care este spatiul cosmic ar steriliza orice fel de celule nascute sau trecatoare prin Univers. Cercetatorii indieni care au facut descoperirea au denumit cele trei tipuri bacteriale Bacillus isronensis, Bacillus aryabhata si Janibacter hoylei, primele doua in cinstea unui antic astronom indian iar cel din urma in memoria faimosului astrofizician Fred Hoyle.

Sursa: Daily Galaxy