Home » D:News » A reaparut cerbul disparut

A reaparut cerbul disparut

Publicat: 25.05.2009
O expeditie in adancul junglelor din Filipine a revenit cu o veste imbucuratoare pentru iubitorii naturii. Cerbul patat Vyasan, o specie foarte rara de cervide salbatice despre care se credea ca a disparut, a fost redescoperit in Insula Negros din arhipelagul filipinez de catre o expeditie condusa de zoologii britanici Craig Turner si James Sawyer.

Expeditia in cauza, a fost planificata inca de acum 5 ani, cercetatorii explorand padurile umede din interiorul rezervatiei naturale North Negros din Insula Negros. Rezervatia in sine reprezinta una dintre cele mai importante rezervoare de biodiversitate de pe planeta. Pe langa acest aspect, zona contine inca unele dintre cele mai putin studiate portiuni de padure tropicala din intreaga lume. La inceputul lunii aprilie a anului curent, Negros Forests and Ecological Foundaton Inc, Coral Cai Conservation si Zooogical Society of London au primit informatii de la bastinasi cu privire la aparitia ocazionala a grupurilor de cerbi patati Vyasan (Rusa Alfredi), cea mai rara dintre cele trei specii de cerbi nativi din Filipine. Dupa trei zile de cautari asidue prin jungla deasa, echipa de cercetatori a dat peste urme recente  de cerbi intiparite in albia unui rau. Continuand cautarile, acestia au descoperit un grup de cerbi Vyasan hranindu-se intr-o plantatie de palmieri tineri. La ora actuala, mai putin de 300 de cerbi mai supravietuiesc in jungle, fapt care-i face cea mai rara specie de cerbi din lume, precum si una dintre cele mai periclitate specii de mamifere.

Sursa: BBCNews