Home » D:News » O noua tehnica surprinde moartea a doua stele

O noua tehnica surprinde moartea a doua stele

Publicat: 09.07.2009
Doua stele aflate aproape de sfarsitul vietii, localizate intr-unul dintre cele mai indepartate puncte ale Universului, au putut fi descoperite cu ajutorul unei noi tehnici de observatie.

Lumina stelelor explodate, altfel spus a supernovelor, si-a inceput calatoria catre Pamant in urma cu 11 miliarde de ani, nu cu mult timp dupa ce Big Bang-ul a creat cosmosul. Urmatoarea supernova uriasa se afla la sase milioane de ani-lumina de Pamant.

O supernova se declanseaza atunci cand o stea masiva cu masa de 50 de ori mai mare decat cea a Soarelui, ajunge la finalul vietii, cauzand o expozie luminoasa de proportii. Noua tehnica de studiu implica observarea si mixarea fotografiilor captate timp de un an si compararea lor cu alte compilatii trecute.

“Daca grupezi toate acele imagini intr-o compilatie mare, poti merge mai departe cu observatiile, pana la descoperirea obiectelor mai mici si indepartate. Este ca si in fotografie: o expunere mai lunga, inseamna mai multa lumina”, este de parere Dr. Jeff Cooke din cadrul Universitatii California. Acesta a descoperit, pana in prezent, patru supernove si doua corpuri ceresti foarte distante, dupa analizarea imaginilor captate cu ajutorul Canada-France-Hawaii Telescope din Hawaii.