Home » D:News » ADN-ul poate fi falsificat

ADN-ul poate fi falsificat

Publicat: 20.08.2009
Unul dintre primele domenii in care dezvoltarea metodelor de recoltare si analizare a ADN-ului si-a dovedit utilitatea, a fost in cel al justitiei. Mii de cazuri au fost rezolvate cu ajutorul acestor probe de netagaduit, care dovedeau prezenta faptasului la locul crimei. Recent, insa, cercetatorii din Israel au anuntat ca este destul de usor sa falsifici probele ADN, aruncand astfel dubiul asupra uneia dintre cele mai importante probe in cazurile de omucidere.

Cercetatorii din Tel-Aviv au reusit sa falsifice probe de saliva si de sange care contineau ADN-ul altui subiect. Masluirea a fost posibila prin accesarea profilului ADN intr-o baza de date, fara a fi necesara utilizarea unui tesut sau a unei probe de sange provenita de la persoana careia i s-ar inscena acuzatia.

“Orice student la biologie poate falsifica aceste probe”, sustine Dan Frumkin, autorul acestui studiu. “ADN-ul este mai usor de plasat la locul faptei decat amprentele. Am creat un sistem al justitiei care se bazeaza din ce in ce mai mult pe aceasta tehologie”, este de parere si Tania Simoncelli, cercetator in cadrul ACLU.

Sursa: Fox News