Home » D:News » Fructele si legumele viu colorate, cheia unor tratamente impotriva cancerului

Fructele si legumele viu colorate, cheia unor tratamente impotriva cancerului

Descopera 08.20.2007
Fructele si legumele viu colorate, cheia unor tratamente impotriva cancerului
Pigmentii naturali din fructele si legumele viu colorate, precum afinele si varza rosie, ar putea constitui ingredientul cheie in producerea unor tratamente eficace impotriva mai multor forme de cancer, potrivit unui studiu realizat de o echipa de cercetatori americani, informeaza dailymail.co.uk.

Experimentele realizate de o echipa de cercetatori de la Universitatea de stat din Ohio, coordonata de profesorul Monica Giusti, au scos la iveala faptul ca pigmentii numiti antocianine, de obicei de culoare rosie, albastra sau violeta, sunt compusi naturali care incetinesc dezvoltarea cancerului la colon si, in unele cazuri, distrug complet tumorile.
Antocianinele se gasesc in fructe si legume precum struguri rosii, boabe de soc, varza rosie, ridichi, coacaze.

Cercetatorii au indicat ca un caz aparte este porumbul rosu, extrem de puternic in distrugerea celulelor canceroase. In urma testelor de laborator, cercetatorii au descoperit ca porumbul rosu reuseste sa distruga pana la 20% dintre celulele canceroase si nu ataca celulele sanatoase.

Ridichile sunt capabile sa incetineasca dezvoltarea cancerului la colon cu 50 pana la 80%.

Cercetatorii cauta in prezent o metoda de a prelucra anumiti compusi din fructe si legume pentru a mari efectele acestora. Se pare ca puterea acestor antioxidanti, care sunt foarte usor absorbiti prin tesuturile stomacului, se mareste daca sunt combinati cu zahar.

Studiul a fost prezentat la conferinta anuala a Societatii americane de chimie care a avut loc la Boston. (MEDIAFAX)