Home » D:News » ESA va „ataca” un asteroid în anul 2022, urmând să afle dacă putem apăra Terra prin această metodă (VIDEO)

Publicat: 25.01.2013
Printre ameninţările ce ar putea provoca dispariţia civilizaţiei umane se numără şi ciocnirea cu un asteroid. Chiar dacă această posibilitate nu constituie o îngrijorare pentru majoritatea oamenilor, astronomii o consideră o ameninţare reală. Din acest motiv, Agenţia Spaţială Europeană (ESA) a anunţat lansarea unui plan pentru efectuarea unui test care să arate dacă omenirea are capacitatea de a modifica traiectoria unui asteroid ce se îndreaptă spre Terra.

În acest scop, ESA intenţionează să „atace” un asteroid binar care va trece suficient de aproape de Terra pentru a putea trimite în direcţia sa o navetă în timp util. Cercetătorii de la ESA vor să afle dacă impactul rezultat în urma ciocnirii cu asteroidul va modifica traiectoria obiectului spaţial suficient de mult încât aceasta să fie utilă în cazul în care planeta noastră este cu adevărat ameninţată de un vizitator nedorit.

Strategia ESA va fi una simplă: agenţia spaţială va lansa spre asteroid o navetă spaţială ce cântăreşte 300 de kilograme, aceasta urmând să se ciocnească de corpul spaţial la o viteză de 22.530 de kilometri/oră, în speranţa că forţa generată de acest impact ar fi suficientă pentru a modifica orbita asteroidului în mod semnificativ. Misiunea va ţinti un asteroid binar (un asteroid mai mic ce orbitează un asteroid mai mare), pentru că acesta oferă oamenilor de ştiinţă posibilitatea de a calcula rapid efectele impactului. Măsurând cât de mult s-a modificat orbita asteroidului mai mic, cercetătorii vor putea stabili dacă testul a fost un succes.

Asteroidul ţintit este 65803 Didymos, ce măsoară 800 de metri în diametru şi care ar fi periculos dacă s-ar îndrepta spre Terra. Fenomenul Tunguska, celebra explozie care a avut loc deasupra Siberiei în 1908 şi care a distrus 80 de milioane de copaci, a fost provocat, cel mai probabil, de un fragment de cometă ce măsura 100 de metri în diametru. Didymos este însoţit de un asteroid-satelit cu un diametru de 150 de metri ce îl orbitează la o distanţă de un kilometru. Cei doi asteroizi vor trece aproape de Terra în 2022 sau 2023. Cercetătorii vor ataca asteroidul mai mic, iar obiectivul ESA este o schimbare a velocităţii orbita de aproximativ 1%.

Misiunea poartă numele de AIDA (Asteroid Impact & Deflection Assessment), fiind compusă din două navete: DART (Double Asteroid Redirection Test), naveta care se va ciocni de asteroid, şi AIM (Asteroid Impact Monitor), navetă care va urmări ciocnirea şi va efectua măsurători după eveniment.

Proiectul ESA este asemănător altei misiuni, Deep Impact, ce a avut loc în 2005. Atunci, o navetă s-a ciocnit de o cometă, impactul fiind surprins în clipul video de mai jos:

AIDA este o misiune similară, dar la o scară mai mare, ce va permite oamenilor de ştiinţă să afle care sunt soluţiile de care dispunem în cazul în care planeta noastră va fi ameninţată de un asteroid.

Sursa: DVice

Roverul Zhurong al Chinei a intrat în hibernare pentru a supraviețui iernii marțiene
Un „dragon al morții” uriaș, cu o anvergură a aripilor de 9 metri, dezgropat în Argentina
Astronomii au descoperit o colecție ascunsă de găuri negre masive
Pot fi transformate lentilele de contact în computere? Iată cele mai noi descoperiri
Cercetătorii studiază cum reacționează elefanții la moarte folosind videoclipuri de pe YouTube
Ce se întâmplă în corpul tău atunci când îți este foame?
Bateria care absoarbe CO2 atunci când se încarcă. Cum funcționează?