Home » D:News » Poluarea afectează dimensiunile penisului, susţin cercetătorii

Poluarea afectează dimensiunile penisului, susţin cercetătorii

Publicat: 26.02.2013
În ultimul timp, oamenii de ştiinţă au observat o tendinţă de micşorare a organelor sexuale ale masculilor de vidră. Specialiştii care studiază aceste animale susţin că fenomenul este determinat de substanţele chimice din apă şi că nu este exclus ca şi oamenii să fie afectaţi.

Rapoartele realizate de cercetătorii de la Universitatea Cardiff demonstrează că, în cazul masculilor de vidră, s-a înregistrat o scădere a lungimii oaselor penisului. Mai mult, se pare că aceasta nu este singura problemă pe care o au animalele, raportul explicând că există posibilitatea ca substanţele chimice să perturbe sistemul endocrin.

Mai mult, studiul subliniază că probleme similare i-ar putea afecta şi pe oameni, având în vedere că un număr tot mai mare de băieţi se nasc cu malformaţii ale organelor masculine.

Organele sexuale ale masculilor de vidră devin din ce în ce mai mici din cauza poluării

„Dacă vrem să protejăm biodiversitatea, atunci trebuie să obţinem informaţii bune despre starea reproducerii. Aceste informaţii sunt cu atât mai importante cu cât unele dintre aceste efecte întâlnite la vidre par să fie cauzate de perturbatori ai sistemului endocrin, adică de aceleaşi factori care sunt suspectaţi că ar contribui la tendinţa de scădere a sănătăţii reproductive la bărbaţi, la apariţia cancerului testicular  şi la scăderea calităţii spermei. În realitate, atât oamenii cât şi animalele sălbatice sunt expuse la multe substanţe chimice care îi pot afecta”, a explicat cercetătoarea Gwynne Lyons, director al Chemicals, Health and Environment Monitoring (centru de monitorizare a relaţiei dintre sănătate, mediu şi poluare).

Rapoarte anterioare au sugerat că poluarea ar fi fost vinovată pentru scăderea populaţiei de vidre din Marea Britanie, în anii ‘70. Analize ale cadavrelor de vidre au demonstrat că până în anii ‘90, a existat un declin al nivelului de poluare, iar asta explică de ce populaţia de vidre a reînceput să crească.