Home » D:News » Cât de sigur este cartierul în care stai? Un nou indice poate estima criminalitatea din cartiere

Maria Olaru 04.13.2013
Unii oameni se tem că tufişurile pot fi ascunzători perfecte pentru honţi, dar în acelaşi timp există statistici care sugerează că spaţiul verde încurajează oamenii să petreacă mai mult timp în spaţii publice, lucru care descurajează criminalii.

Acum, un nou studiu realizat în Philadelphia demonstrează că acele cartiere care au mult spaţiu verde au un nivel de criminalitate mai scăzut decât zonele lipsite de spaţii verzi. Mai mult, constatările au fost aceleaşi chiar şi după ce oamenii de ştiinţă au luat în considerare şi alţi factori precum densitatea populaţiei, nivelul de sărăcie sau de educaţie.

Cercetătorii au analizat rata criminalităţii din 2005, în toate cartierele din Philadelphia, luând în considerare infracţiunile precum agresiunile, tâlhării, jaf şi furt. Autorii au ales să nu includă crima şi violul deoarece acestea sunt relativ rare. Aceste informaţii au fost comparate cu imaginile realizate de satelitul NASA Landsat. Sateliţii poartă un senzor care poate detecta clorofila şi astfel specialiştii au putut măsura cât de „verde” era fiecare cartier.

Astfel, cercetătorii au putut afla că numărul mare de zone verzi dintr-un cartier indicau un nivel de siguranţă mai ridicat. Rata agresiunilor, a jafurilor, tâlhăriilor şi furturilor era cu mult mai scăzută în cartierele cu multe spaţii verzi , comparativ cu restul cartierelor lipsite de spaţii verzi.

Cercetătorii spun că explicaţia este, pe de-o parte, aceea că spaţiile verzi încurajează oamenii să petreacă mai mult timp în aer liber , lucru care descurajează acţiunile ilegale. Pe de altă parte, se pare că prezenţa plantelor are un efect terapeutic. Vegetaţia scade oboseala mintală şi simptomele asociate acesteia (iritabilitatea şi impulsivitatea, ambele precursori ai violenţei).

Teoria acestui mecanism de „terapie prin plante”este întărit de constatările din Philadelphia: cea mai violentă infracţiune analizată de cercetători (agresiunea) era mult mai puternic corelată cu acele cartiere din care lipsea vegetaţia.

Totuşi, această ipoteză va trebui testată şi în studii viitoare, în mai multe oraşe.

Sursa: Discover Magazine