Home » D:News » „Descoperire remarcabilă pentru ştiinţă”: veveriţa zburătoare cu o lungime mai mare de un metru (FOTO)

Autor: Maria Olaru 10.15.2013
O echipă internaţională de biologi din Thailanda, Marea Britanie şi Republica Populară Democrată Lao au descris o nouă specie de veveriţă zburătoare din genul Biswamoyopterus.

Numele oficial al acestei specii nou descoperite este Biswamoyopterus laoensis, dar informal i se spune veveriţa zburătoare gigantică laoţiană. Biswamoyopterus laoensis este o veveriţă zburătoare de mari dimensiuni, care cântăreşte 1,8 kg şi măsoară 1,08 metri în lungime, corpul având o lungime de 46 de cm şi coada, 62 cm.

„Este o descoperire remarcabilă pentru ştiinţă. Este o specie foarte rară cu un corp mare”, a explicat Daosavanh Sanamxay student la programul de masterat din cadrul Prince of Songkla University, din Thailanda, şi coordonatorul studiului publicat în jurnalul Zootaxa.

„Specimenul de veveriţă zburătoare gigantică laoţiană a fost descoperit acum aproximativ un an în timp ce era expus într-o piaţă de cane din Laos. Probabil că specimenul a fost prins de un vânător local fie în  Nam Kading National Biodiversity Conservation Area, fie în Khammouan Limestone National Biodiversity Conservation Area”, a mai explicat Sanamxay.

Blana de pe partea superioară a veveriţei este un amestec de fire negre şi fire cu o nuanţă de maro roşcat închis, uneori chiar şi gri.

„Culoarea firelor individuale de blană variază în culoare, dar de obicei ele sunt colorate astfel: primii 20 de milimetri ai firului au o culoare gri-metalic, următorii 15 mm sunt maro-roşcat, iar vârful are cam 3 mm şi este negru”, a adăugat Sanamxay.

Noua specie este o rudă apropiată a enigmaticii veveriţe zburătoare Biswamoyopterus biswasi, singurul specimen descoperit în nord-estul Indiei în 1981.

Sursa: Sci News