Home » D:News » Topul celor mai mari 10 insecte din lume (GALERIE FOTO)

Topul celor mai mari 10 insecte din lume (GALERIE FOTO)

Publicat: 16.12.2013
Cele mai mari insecte care au trăit vreodată au foste cele din ordinul Protodonata, care erau un fel de libelule. Acestea aveau anvergura de aproximativ 75 de centimetri şi mandibule mare care făceau ca insectele să fie prădători desăvârşiţi.

Desigur, aceste insecte au devenit extincte cu foarte mult timp în urmă, în Paleozoic.

Deşi, astăzi insectele nu mai cresc atât de mari, există câteva care sunt suficient de mari cât să îi înspăimânte chiar şi pe unii dintre cei mai experimentaţi entomologi.

1.Beţele ambulante

Cele mai lungi insecte de pe planetă sunt „beţele ambulante” care au evoluat având o formă bizară care le ajută să se camufleze cu uşurinţă printre ramuri şi frunze, ferindu-se de prădători.

Cele mai lungi „beţe ambulante” sunt cele din Asia de Sud-Est care ajung la o lungime de 60 de centimetri. Unele specii de insecte „beţe ambulante” pot pulveriza o substanţă cu miros înţepător pentru a se apăra, însă cele mai multe sunt inofensive, motiv pentru care, adesea, ele sunt ţinute ca animale de companie.

Insecta beţe ambulante    (Foto: Shutterstock.com)Insecta beţe ambulante

2. Weta uriaşă

Endemice pentru Noua Zeelandă, insectele weta sunt nişte creaturi uriaşe înrudite cu greierii. Cele mai mari exemplare pot cântări chiar şi 70 de grame, motiv pentru care acestea îşi câştigă locul în topul celor mai grele insecte.

Mai multe, ele sunt şi destul de lungi. Mai exact, fără a lua în calcul picioarele şi antenele, o astfel de insectă are o lungime de aproximativ 10 cm.

3. Gândacul goliat

Aceste insecte originare din Africa au dimensiuni impresionante. Când sunt în stadiu de larvă, masculii speciei pot aveau o lungime de 10 cm şi o greutate de 100 de grame.

Deşi se crede că, în general, ei sunt vegetarieni, mai ales în sălbăticie, specialiştii au observat că atunci când sunt ţinuţi în captivitate aceşti gândaci au un apetit pentru proteine. Adesea, gândacii goliat ţinuţi în captivitate se hrănesc cu mâncare specială de câini sau pisici.

4. Fluturele atlas

Fluturele atlas    (Foto: Shutterstock.com)Fluturele atlas

Des întâlnită în arhipelagul malaiezian, această insectă de dimensiunile unei păsări sunt considerate drept cei mai mari fluturi de noapte din lume. De fapt, ei sunt atât de mari, încât coconii sunt folosiţi ca portofele, în Taiwan. Suprafaţa totală a aripilor este de 387 cm pătraţi, în timp ce anvergura poate măsura cel puţin 30 de centimetri.

5. Viespile din genul Pepsis

Viespe din genul Pepsis    (Foto: Shutterstock.com)Viespe din genul Pepsis

Aceste viespi uriaşe sunt atât de mari şi de feroce încât vânează tarantule pentru a-şi depune larve în ele.

Picioarele lungi ale viespilor de termină cu un fel de cârlige pe care le folosesc pentru a pătrunde în abdomenul tarantulei şi a depune oul. Larva se va hrăni din tarantulă, dar va evita cât se poate de mult organele interne, pentru a nu omorî gazda.

6. Macropanesthia rhinoceros

Macropanesthia rhinoceros    (Foto: Shutterstock.com) Macropanesthia rhinoceros

Cea mai grea insectă din lume este acest gândac care face parte din grupul gândacilor de bucătărie.

Spre deosebire de alţi gândaci, acesta nu are aripi, nu este considerat ca fiind dăunător, dar are un rol important în ecosistem căci descompune frunze moarte. Motiv pentru care sunt destul de mulţi oameni care au considerat că acest gândac ar fi bun pe post de animal de companie.

7. Gândacul titan

Gândacul titan    (Foto: Shutterstock.com)Gândacul titan

În pădurea tropicală din Amqazon sunt multe insecte, dar niciuna nu poate concura cu dimensiunile uriaşului Titanus giganteus. Această creatură uriaşă are o lungime de aproximativ 18 centimetri şi un maxilar atât de puternic încât este capabil să rupă un creion de lemn fără nicio problemă.

8. Fluturele reginei Alexandra

Cel mai mare fluture de zi din lume are o anvergură de aproximativ 30 de centimetri şi se găseşte doar în zonele izolate din Papua Noua Guinee. primul specimen observat a fost doborât cu o aromă de foc.

Deşi el a fost descoperit în Occident abia în 1906, această creatură gigantică dar blândă este deja considerată pe cale de dispariţie.

Fluturele reginei Alexandra    (Foto: Shutterstock.com)Fluturele reginei Alexandra

9. Gândacii de apă dulce din familia Belostomatidae

Aceste insecte uriaşe pot ajunge la dimensiuni impresionante.

Cunoscuţi ca prădători feroce (click aici pentru a vedea cum un gândac de apă capturează şi mănâncă un peşte), aceşti gândaci pot provoca destul de multă durere oamenilor, muşcându-i de degetele de la picioare.

Pe de altă parte, masculul pare să fie extrem de grijuliu cu urmaşii săi. Femela îşi depune ouăle pe aripile masculului care are o lungime de aproximativ 2 cm. Masculul va purta această „povară” până când puii ies din ou şi până atunci va avea mereu grija ca ouăle să stea curate astfel încât puii să fie sănătoşi.

Gândac de apă dulce    (Foto: Shutterstock.com)Gândac de apă dulce

10. Gândacul Acteon

Megasoma actaeon, este încă o specie de gândaci uriaşi din Amazon şi din America de Sud. El poate avea o lungime de peste 13 cm şi o grosime de 4 cm.

Gândacul acteon    (Foto: Shutterstock.com)Gândacul acteon