Home » D:News » Cea mai mare insectă de apă din Europa suprinsă în timp ce devora un peşte (VIDEO)

Publicat: 03.08.2013
Insectele se află cam la coada lanţului trofic, însă puţini ştiu că există şi insecte care răstoarnă situaţia hrănindu-se cu alte animale precum peştii sau amfibienii.

Recent, oamenii de ştiinţă au surprins un clip video în care un gândac de apă capturează şi mănâncă un peşte.

Deosebitul prădător feroce este un Lethocerus patruelis, cea mai mare insectă de apă din Europa. La maturitate, creatura, cunoscută sub numele de gândacul uriaş de apă, poate atinge o lungime de 8 centimetri. Ea face parte din familia de insecte Belostomatidae, iar muşcătura ei este considerată de oameni drept una dintre cele mai dureroase. Cu toate acestea, atacul ei nu are efecte medicale ce afectează oamenii.

Gândacii Lethocerus patruelis sunt suficient de mari încât să poată devora crustacee mici, peşti şi amfibii. Până acum mai mulţi oameni au declarat că au surprins insectele în timp ce se hrăneau cu broaşte ţestoase sau şerpi.

Când atacă, gândacii injectează în victimă salivă digestivă caustică. În acest fel ei îşi lichefiază prada din interior în exterior, înainte de a extrage conţinutul din corp.

Lethocerus patruelis este des întâlnit în Peninsula Balcanică, Anatolia şi părţi din Orientul Mijlociu.

Acest clip video a fost surprins de oamenii de ştiinţă în timp ce studiau sistemul reproducător masculin al speciei.