Home » D:News » Sac gonflabil sau plasă metalică? NASA dezvăluie noi detalii despre misiunea de capturare a unui asteroid (VIDEO)

Autor: Mihaela Stanescu 06.22.2014
Asteroid Redirect Mission - aflată deja în curs de organizare – presupune aducerea unui asteroid pe pe orbita Lunii, urmând ca acesta să fie „vizitat” de astronauţi, care vor aduce pe Pământ mostre extrase din el. Misiunea este, în viziunea NASA, un prim pas spre reuşita unui proiect cu mult mai dificil şi mai ambiţios: trimiterea unei misiuni cu echipaj uman pe Marte.

Într-o conferinţă recentă, NASA a anunţat că studiază în prezent 2 concepte legate de modul în care se va desfăşura misiunea legată de capturarea a unui asteroid, urmând să aleagă ideea cea mai potrivită.

Primul concept presupune capturarea „din zbor” a unui asteroid foarte mic, cu ajutorul unui sac gonflabil.

Cel de-al doilea concept implică asolizarea pe un asteroid mai mare, din care va fi desprinsă, cu ajutorul unui echipament robotizat, o bucată care va fi prinsă într-o plasă de metal.

Ambele concepte presupun redirecţionarea asteroizilor – cu diametrul de cel mult 10 metri – pe o orbită în jurul Lunii.

Ulterior, astronauţi ai NASA vor vizita asteroizii astfel capturaţi şi vor extrage mostre ce vor fi aduse pe Terra pentru a fi examinate.

Specialiştii NASA lucrează, de asemenea, la proiectarea şi testarea capsulei Orion – în care vor călători astronauţii – , care urmează să efectueze un zbor de test la data de 4 decembrie a acestui an. Se lucrează, de asemenea, la proiectarea unui nou sistem de lansare pentru capsula Orion (Space Launch System – SLS), mult mai puternic decât sistemele din prezent.

Doi dintre astronauţii săi, a anunţat NASA în urmă cu câteva săptămâni, au început deja pregătirea în vederea acestei misiuni; antrenamentele au loc într-un bazin cu apă (pentru a simula condiţiile de microgravitaţie), unde se găseşte o replică a capsulei Orion. Astronauţii  testează, cu acest prilej, costumele spaţiale pe care ar urma să le poarte şi echipamentele pe care ar urma să le folosească pentru colectarea mostrelor.

Alţi specialişti NASA lucrează, între timp, la identificarea unui asteroid potrivit pentru a fi capturat şi redirecţionat pe orbita Lunii.

Agenţia spaţială americană plănuieşte să trimită astronauţii pe un asteroid în anul 2020.