Home » D:News » Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Publicat: 03.07.2014
Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini
Ingineri ai centrului de cercetare şi dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judeţul Cluj, lucrează la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de percepţie 3D, cu ajutorul căreia vor putea fi detectate obstacolele din trafic şi care va fi folosită în conducerea autonomă.

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, susţine, într-un comunicat de presă, că o conducere autonomă a unui autovehicul „poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări, astfel, în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele”.

„Traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat. Conducerea autonomă a unei maşini poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări astfel în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele. În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce şi consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch şi care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepţie 3D, fiind deja create condiţiile pentru producţia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepţie de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi şi software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel, la paşii semnificativi făcuţi în direcţia conducerii autonome”, arată Denner.

Potrivit acestuia, pe lângă funcţionalităţile specifice unei camere mono, de exemplu detecţia şi menţinerea benzii de mers, recunoaşterea semnelor de circulaţie, „folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic şi, în acelaşi timp, se pot determina topografia suprafeţei drumului şi singularităţile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului”.

Volkmar Denner adaugă că, prin conducerea autonomă, se pot salva 1,2 milioane de vieţi, cât este numărul deceselor în accidente rutiere înregistrat în fiecare an, ceea ce „reprezintă o importantă sursă motivaţională”.

În Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de şoferi. Prin urmare, o asistenţă completă în situaţiile critice, precum şi în situaţiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranţa pe şosele„, susţine preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch.

În opinia acestuia, până în anul 2020, cel târziu, „tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanţă”.

„În deceniul care va urma, ne aşteptăm să vedem maşini conduse complet cu pilot automat”, conchide Denner.

Fabrica Bosch din comuna Jucu, care include şi centrul de cercetare şi dezvoltare, a fost inagurată în 9 mai. Bosch a investit în fabrica de la Jucu peste 70 de milioane de euro, iar până la sfârşitul anului va angaja în jur de 750 de persoane.

Sursa: Mediafax

Cele mai noi articole
NASA a anunțat că erupția din Tonga a fost „echivalentă cu sute de bombe Hiroshima”
NASA a anunțat că erupția din Tonga a fost „echivalentă cu sute de bombe Hiroshima”
Sfaturi simple pentru o clasare mai bună cu un conținut de calitate
Sfaturi simple pentru o clasare mai bună cu un conținut de calitate
O nouă ordine mondială, în viziunea Rusiei şi a Chinei. Cele două state contestă supremaţia SUA
O nouă ordine mondială, în viziunea Rusiei şi a Chinei. Cele două state contestă supremaţia SUA
Cercetătorii explică de ce atât de mulți oameni mor în timpul sau după actul sexual
Cercetătorii explică de ce atât de mulți oameni mor în timpul sau după actul sexual
Calviția, sau căderea părului, ar putea fi tratată cu ajutor din partea șoarecilor
Calviția, sau căderea părului, ar putea fi tratată cu ajutor din partea șoarecilor
Modă feminină atemporală – ce ar trebui să aibă fiecare femeie în garderoba ei?
Modă feminină atemporală – ce ar trebui să aibă fiecare femeie în garderoba ei?
De ce majoritatea europenilor și-ar dori să poată șterge ceva postat pe profilul lor de socializare în 2021
De ce majoritatea europenilor și-ar dori să poată șterge ceva postat pe profilul lor de socializare în 2021
Coif vechi de peste 300 de ani, găsit în locuința unui bărbat din Argeș
Coif vechi de peste 300 de ani, găsit în locuința unui bărbat din Argeș
Lacurile subterane de pe Marte ar putea fi doar o iluzie. Ce arată cercetări recente?
Lacurile subterane de pe Marte ar putea fi doar o iluzie. Ce arată cercetări recente?
Peștele de gheață, creatura bizară care își face cuiburi la mii de metri adâncime
Peștele de gheață, creatura bizară care își face cuiburi la mii de metri adâncime
Cea mai bătrână țestoasă documentată vreodată încă se bucură din plin de viață
Cea mai bătrână țestoasă documentată vreodată încă se bucură din plin de viață
Unul dintre cele mai bine păzite secrete înainte de 1989: data reală a naşterii lui Nicolae Ceauşescu – FOTO
Unul dintre cele mai bine păzite secrete înainte de 1989: data reală a naşterii lui Nicolae Ceauşescu – FOTO
Rusia acuză că „SUA provoacă o amplificare a tensiunilor”
Rusia acuză că „SUA provoacă o amplificare a tensiunilor”
Femeile care au avut bunici fumători în tinereţe pot avea mai multă grăsime corporală
Femeile care au avut bunici fumători în tinereţe pot avea mai multă grăsime corporală
Analiză: Cât de aproape suntem de sfârșitul pandemiei după apariția Omicron
Analiză: Cât de aproape suntem de sfârșitul pandemiei după apariția Omicron
Observatorul Astronomic din Galați monitorizează un asteroid periculos pentru Pământ
Observatorul Astronomic din Galați monitorizează un asteroid periculos pentru Pământ
Cum a fost un fetus păstrat în interiorul unei mumii egiptene antice? Cercetătorii au găsit explicația
Cum a fost un fetus păstrat în interiorul unei mumii egiptene antice? Cercetătorii au găsit explicația
Telescopul Spațial James Webb a ajuns la destinație. Ce urmează acum pentru observator?
Telescopul Spațial James Webb a ajuns la destinație. Ce urmează acum pentru observator?