Home » D:News » Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini
Publicat: 03.07.2014
Ingineri ai centrului de cercetare şi dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judeţul Cluj, lucrează la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de percepţie 3D, cu ajutorul căreia vor putea fi detectate obstacolele din trafic şi care va fi folosită în conducerea autonomă.

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, susţine, într-un comunicat de presă, că o conducere autonomă a unui autovehicul „poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări, astfel, în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele”.

„Traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat. Conducerea autonomă a unei maşini poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări astfel în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele. În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce şi consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch şi care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepţie 3D, fiind deja create condiţiile pentru producţia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepţie de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi şi software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel, la paşii semnificativi făcuţi în direcţia conducerii autonome”, arată Denner.

Potrivit acestuia, pe lângă funcţionalităţile specifice unei camere mono, de exemplu detecţia şi menţinerea benzii de mers, recunoaşterea semnelor de circulaţie, „folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic şi, în acelaşi timp, se pot determina topografia suprafeţei drumului şi singularităţile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului”.

Volkmar Denner adaugă că, prin conducerea autonomă, se pot salva 1,2 milioane de vieţi, cât este numărul deceselor în accidente rutiere înregistrat în fiecare an, ceea ce „reprezintă o importantă sursă motivaţională”.

În Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de şoferi. Prin urmare, o asistenţă completă în situaţiile critice, precum şi în situaţiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranţa pe şosele„, susţine preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch.

În opinia acestuia, până în anul 2020, cel târziu, „tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanţă”.

„În deceniul care va urma, ne aşteptăm să vedem maşini conduse complet cu pilot automat”, conchide Denner.

Fabrica Bosch din comuna Jucu, care include şi centrul de cercetare şi dezvoltare, a fost inagurată în 9 mai. Bosch a investit în fabrica de la Jucu peste 70 de milioane de euro, iar până la sfârşitul anului va angaja în jur de 750 de persoane.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un obiect neidentificat s-a izbit de o gaură neagră, iar NASA a reușit să surprindă momentul
Un obiect neidentificat s-a izbit de o gaură neagră, iar NASA a reușit să surprindă momentul
Iată de ce somnul profund îmbunătățește memoria!
Iată de ce somnul profund îmbunătățește memoria!
Parolele tale ar putea fi mai sigure decât codurile nucleare ale SUA din timpul Războiului Rece
Parolele tale ar putea fi mai sigure decât codurile nucleare ale SUA din timpul Războiului Rece
Un matematician a reușit să rezolve o problemă veche de 60 de ani
Un matematician a reușit să rezolve o problemă veche de 60 de ani
Exploziile solare catastrofale pentru Pământ, mai frecvente decât au crezut cercetătorii
Exploziile solare catastrofale pentru Pământ, mai frecvente decât au crezut cercetătorii
Nostradamus, unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei. A fost profet sau şarlatan?
Nostradamus, unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei. A fost profet sau şarlatan?
Decizie fără precedent la Tokyo! Săptămâna de lucru, redusă la 4 zile
Decizie fără precedent la Tokyo! Săptămâna de lucru, redusă la 4 zile
Cât au donat Amazon și Meta pentru inaugurarea lui Donald Trump?
Cât au donat Amazon și Meta pentru inaugurarea lui Donald Trump?
Momentul în care oamenii și neanderthalienii s-au unit
Momentul în care oamenii și neanderthalienii s-au unit
Cea mai nouă teorie deplasată a lui Elon Musk: Oamenii fără adăpost nu există
Cea mai nouă teorie deplasată a lui Elon Musk: Oamenii fără adăpost nu există
Oamenii de știință avertizează Europa: Oglinzile spațiale și geoingineria solară trebuie să fie interzise
Oamenii de știință avertizează Europa: Oglinzile spațiale și geoingineria solară trebuie să fie interzise
O limbă necunoscută a fost descoperită pe o tăbliță veche de 14.000 de ani
O limbă necunoscută a fost descoperită pe o tăbliță veche de 14.000 de ani
Specialiștii recomandă extinderea limitei pentru cercetarea embrionilor umani
Specialiștii recomandă extinderea limitei pentru cercetarea embrionilor umani
Deși s-a prăbușit la începutul acestui an, elicopterul Ingenuity al NASA de pe Marte mai are un as în mânecă
Deși s-a prăbușit la începutul acestui an, elicopterul Ingenuity al NASA de pe Marte mai are un as în mânecă
Ce beneficii aduc prieteniile la distanță?
Ce beneficii aduc prieteniile la distanță?
Un progres major în tehnologie s-a întâmplat acum 900.000 de ani
Un progres major în tehnologie s-a întâmplat acum 900.000 de ani
Candy Lightner, femeia din spatele luptei împotriva condusului sub influența alcoolului
Candy Lightner, femeia din spatele luptei împotriva condusului sub influența alcoolului
Monica Bellucci, cea mai în vârstă Bond Girl. „Am fost o fată foarte timidă”
Monica Bellucci, cea mai în vârstă Bond Girl. „Am fost o fată foarte timidă”