Home » D:News » Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Marius Comper 07.03.2014
Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini
Ingineri ai centrului de cercetare şi dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judeţul Cluj, lucrează la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de percepţie 3D, cu ajutorul căreia vor putea fi detectate obstacolele din trafic şi care va fi folosită în conducerea autonomă.

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, susţine, într-un comunicat de presă, că o conducere autonomă a unui autovehicul „poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări, astfel, în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele”.

„Traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat. Conducerea autonomă a unei maşini poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări astfel în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele. În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce şi consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch şi care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepţie 3D, fiind deja create condiţiile pentru producţia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepţie de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi şi software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel, la paşii semnificativi făcuţi în direcţia conducerii autonome”, arată Denner.

Potrivit acestuia, pe lângă funcţionalităţile specifice unei camere mono, de exemplu detecţia şi menţinerea benzii de mers, recunoaşterea semnelor de circulaţie, „folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic şi, în acelaşi timp, se pot determina topografia suprafeţei drumului şi singularităţile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului”.

Volkmar Denner adaugă că, prin conducerea autonomă, se pot salva 1,2 milioane de vieţi, cât este numărul deceselor în accidente rutiere înregistrat în fiecare an, ceea ce „reprezintă o importantă sursă motivaţională”.

În Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de şoferi. Prin urmare, o asistenţă completă în situaţiile critice, precum şi în situaţiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranţa pe şosele„, susţine preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch.

În opinia acestuia, până în anul 2020, cel târziu, „tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanţă”.

„În deceniul care va urma, ne aşteptăm să vedem maşini conduse complet cu pilot automat”, conchide Denner.

Fabrica Bosch din comuna Jucu, care include şi centrul de cercetare şi dezvoltare, a fost inagurată în 9 mai. Bosch a investit în fabrica de la Jucu peste 70 de milioane de euro, iar până la sfârşitul anului va angaja în jur de 750 de persoane.

Sursa: Mediafax

Cele mai noi articole
Armata israeliană a atacat o unitate de informaţii a grupării Hamas şi casele unor lideri islamişti
Armata israeliană a atacat o unitate de informaţii a grupării Hamas şi casele unor lideri islamişti
Norvegia renunță definitiv la vaccinul AstraZeneca
Norvegia renunță definitiv la vaccinul AstraZeneca
Rămășițele a nouă neanderthalieni, descoperite într-o peșteră din apropiere de Roma
Rămășițele a nouă neanderthalieni, descoperite într-o peșteră din apropiere de Roma
Un pește rareori văzut de oamenii de știință, descoperit eșuat pe o plajă din California
Un pește rareori văzut de oamenii de știință, descoperit eșuat pe o plajă din California
Peste 100 de schelete precolumbiene găsite în Guadelupa
Peste 100 de schelete precolumbiene găsite în Guadelupa
Novavax testează un vaccin care poate fi eficient atât împotriva gripei, cât şi a coronavirusului
Novavax testează un vaccin care poate fi eficient atât împotriva gripei, cât şi a coronavirusului
Avionul prezidențial al lui Nicolae Ceaușescu, vândut la licitație
Avionul prezidențial al lui Nicolae Ceaușescu, vândut la licitație
Cât durează anticorpii după COVID-19? La cât timp după boală recomandă vaccinarea medicul Virgil Musta
Cât durează anticorpii după COVID-19? La cât timp după boală recomandă vaccinarea medicul Virgil Musta
Cum s-au simțit românii în luna aprilie. Au fost mai puțin obosiți și dornici de schimbare
Cum s-au simțit românii în luna aprilie. Au fost mai puțin obosiți și dornici de schimbare
Sonda spațială Voyager a detectat un sunet persistent dincolo de sistemul nostru solar
Sonda spațială Voyager a detectat un sunet persistent dincolo de sistemul nostru solar
Un robot a extirpat o tumoră renală din corpul unei fetițe de 4 ani
Un robot a extirpat o tumoră renală din corpul unei fetițe de 4 ani
Coronavirusul SARS-CoV-2 se poate insera în genomul uman – studiu
Coronavirusul SARS-CoV-2 se poate insera în genomul uman – studiu
Violențele dintre Israel și Fâșia Gaza: Cum s-a ajuns aici
Violențele dintre Israel și Fâșia Gaza: Cum s-a ajuns aici
Top 5 beneficii ale trackerelor de fitness în timpul pandemiei
Top 5 beneficii ale trackerelor de fitness în timpul pandemiei
Numărul deceselor cauzate de boli ale aparatului respirator s-a triplat în martie
Numărul deceselor cauzate de boli ale aparatului respirator s-a triplat în martie
Au trecut șapte ani de la cea mai mare tragedie minieră din Turcia
Au trecut șapte ani de la cea mai mare tragedie minieră din Turcia
Slovacia a suspendat vaccinările cu prima doză de AstraZeneca, după decesul unui pacient
Slovacia a suspendat vaccinările cu prima doză de AstraZeneca, după decesul unui pacient
Amenințările cibernetice legate de vaccinare au crescut în anul 2021. Cum acționează atacatorii
Amenințările cibernetice legate de vaccinare au crescut în anul 2021. Cum acționează atacatorii