Home » D:News » Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini

Marius Comper 07.03.2014
Inginerii din România ne aduc mai aproape de momentul în care nu vom mai conduce maşini
Ingineri ai centrului de cercetare şi dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judeţul Cluj, lucrează la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de percepţie 3D, cu ajutorul căreia vor putea fi detectate obstacolele din trafic şi care va fi folosită în conducerea autonomă.

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, susţine, într-un comunicat de presă, că o conducere autonomă a unui autovehicul „poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări, astfel, în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele”.

„Traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat. Conducerea autonomă a unei maşini poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări astfel în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele. În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce şi consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch şi care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepţie 3D, fiind deja create condiţiile pentru producţia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepţie de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi şi software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel, la paşii semnificativi făcuţi în direcţia conducerii autonome”, arată Denner.

Potrivit acestuia, pe lângă funcţionalităţile specifice unei camere mono, de exemplu detecţia şi menţinerea benzii de mers, recunoaşterea semnelor de circulaţie, „folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic şi, în acelaşi timp, se pot determina topografia suprafeţei drumului şi singularităţile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului”.

Volkmar Denner adaugă că, prin conducerea autonomă, se pot salva 1,2 milioane de vieţi, cât este numărul deceselor în accidente rutiere înregistrat în fiecare an, ceea ce „reprezintă o importantă sursă motivaţională”.

În Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de şoferi. Prin urmare, o asistenţă completă în situaţiile critice, precum şi în situaţiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranţa pe şosele„, susţine preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch.

În opinia acestuia, până în anul 2020, cel târziu, „tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanţă”.

„În deceniul care va urma, ne aşteptăm să vedem maşini conduse complet cu pilot automat”, conchide Denner.

Fabrica Bosch din comuna Jucu, care include şi centrul de cercetare şi dezvoltare, a fost inagurată în 9 mai. Bosch a investit în fabrica de la Jucu peste 70 de milioane de euro, iar până la sfârşitul anului va angaja în jur de 750 de persoane.

Sursa: Mediafax

Cele mai noi articole
Cruce de procesiune furată din Biserica Evanghelică Cisnădie, recuperată după cinci ani
Cruce de procesiune furată din Biserica Evanghelică Cisnădie, recuperată după cinci ani
De când începe administrarea vaccinului Moderna la copiii de peste 12 ani
De când începe administrarea vaccinului Moderna la copiii de peste 12 ani
Emmanuel Macron vrea intensificarea rolului energiei nucleare. Ce viziuni au celelalte ţări europene
Emmanuel Macron vrea intensificarea rolului energiei nucleare. Ce viziuni au celelalte ţări europene
Românii lucrează cel mai mult din UE
Românii lucrează cel mai mult din UE
Un bărbat, terorizat timp de o săptămână de un urs grizzly, în sălbăticia din Alaska
Un bărbat, terorizat timp de o săptămână de un urs grizzly, în sălbăticia din Alaska
O hartă detaliată cu structura internă a planetei Marte, dezvăluită pentru prima oară
O hartă detaliată cu structura internă a planetei Marte, dezvăluită pentru prima oară
Marina rusă poate efectua „lovituri imprevizibile” dacă este necesar. Ce spune Vladimir Putin
Marina rusă poate efectua „lovituri imprevizibile” dacă este necesar. Ce spune Vladimir Putin
În urmă cu 107 ani, Austro-Ungaria declara război Serbiei, marcând astfel începutul Primului Război Mondial
În urmă cu 107 ani, Austro-Ungaria declara război Serbiei, marcând astfel începutul Primului Război Mondial
„Arma secretă” a variantei Delta a noului coronavirus. De ce este atât de contagioasă?
„Arma secretă” a variantei Delta a noului coronavirus. De ce este atât de contagioasă?
Când se va lua decizia vaccinării cu a treia doză în România? Cresc cazurile de infecție cu varianta Delta
Când se va lua decizia vaccinării cu a treia doză în România? Cresc cazurile de infecție cu varianta Delta
Amazon anunță că nu va accepta Bitcoin ca mijloc de plată
Amazon anunță că nu va accepta Bitcoin ca mijloc de plată
Un drum roman antic a fost descoperit sub valurile Veneției. Descoperirea confirmă o teorie interesantă
Un drum roman antic a fost descoperit sub valurile Veneției. Descoperirea confirmă o teorie interesantă
O lagună din Patagonia a devenit roz deschis, însă nu din cauze naturale
O lagună din Patagonia a devenit roz deschis, însă nu din cauze naturale
Vaticanul a dezvăluit în premieră ce proprietăți imobiliare are în întreaga lume
Vaticanul a dezvăluit în premieră ce proprietăți imobiliare are în întreaga lume
Autoritățile aviatice americane au decis: Jeff Bezos și Sir Richard Branson nu sunt astronauți
Autoritățile aviatice americane au decis: Jeff Bezos și Sir Richard Branson nu sunt astronauți
Situl Roșia Montană, acceptat în lista de obiective protejate UNESCO
Situl Roșia Montană, acceptat în lista de obiective protejate UNESCO
China acuză SUA că inventează „un inamic imaginar„ pentru a exercita „hegemonie”
China acuză SUA că inventează „un inamic imaginar„ pentru a exercita „hegemonie”
Gafă a ministrului britanic al Sănătății. „Nu cedați în fața COVID”. Ce a făcut apoi
Gafă a ministrului britanic al Sănătății. „Nu cedați în fața COVID”. Ce a făcut apoi