Home » D:News » Adevărul despre îndulcitorii artificiali. Studii recente arată ce riscaţi dacă îi consumaţi

09.19.2014
Îndulcitorii artificiali ar trebui să ajute la reducerea nivelului de zahăr din sânge, dar studii recente arată că aceste produse au în realitate efectul opus.

Cercetarea a fost realizată atât pe cobai cât şi pe oameni, de experţi de la Weizmann Institute of Science din Israel.

Ei au observat că îndulcitorii afectează flora microbiană din intestine şi astfel duce la o intoleranţă a organismului la glucoză. Aceasta este prima tulburare metabolică înainte de apariţia diabetului, spune Eran Ilinav, imunolog, unul din autorii acestui studiu.

Cercetătorii au analizat efectul pe care îl au asupra organismului trei dintre cei mai folosiţi îndulcitori artificiali: aspartamul, sucraloza şi zaharina.

Toţi au produs o modificarea a nivelului de zahăr din sânge în cazul cobailor. Nivelul era chiar mai crescut decât la şoarecii care au mâncat zahăr normal.

După ce au consumat îndulcitorii artificiali, cobaii au primit antibiotice, care le-au distrus flora intestinală şi astfel nivelul de zahăr din sângele lor a revenit la normal.

Ulterior, studii similare, la scară mai mică, au fost făcute şi pe 381 de voluntari umani. Ei au menţionat ce fel de îndulcitori consumă de obicei, iar cei care foloseau frecvent îndulcitori artificiali aveau probleme cu greutatea şi cu nivelul de zahăr din sânge.

În cadrul unui alt experiment, cercetătorii au monitorizat timp de o săptămână 7 persoane care nu consumau de regulă aceste produse. Jumătate dintre ei au primit îndulcitori artificiali şi după doar 4 zile aveau un nivel mai ridicat de zahăr în sânge.

Totuşi, numai anumite bacterii din intestine au fost afectate, în timp ce altele nu, iar oamenii de ştiinţă vor acum să afle ce anume face diferenţa.

Experţii precizează că studiile trebuie continuate pe oameni, înainte de a putea recomanda categoric eliminarea acestor produse din alimentaţie.

Rezultatele cercetării au fost publicate în revista Nature.