Copiii petrec mult timp în faţa televizorului. Ce programe preferă cei mici?

19 09. 2014, 13:11

În Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie, copiii se uită la televizor, în medie, 2 ore şi 6 minute pe zi în primul semestru al anului – cu 9 minute mai puţin faţă de 2013 şi cu 3 minute mai puţin faţă de 2009. Aceste diferenţe sunt minime şi pot fi explicate prin factorul meteorologic, precizează AFP.

Pentru a păstra publicul tânăr, posturile TV se mobilizează şi piaţa se consolidează, prin noi achiziţii şi prin noi lansări, aşa cum o ilustrează sosirea, pe 17 ianuarie, a Disney Channel în cadrul grupului TNT, difuzat gratuit în Germania.

Postul a obţinut o cotă de piaţă de 7,1% pe segmentul 3-13 ani, fiind devansat doar de liderul de pe segmentul de public tânăr, Super RTL, care are o cotă de piaţă de 17,8%.

Emisiunile pentru tineri difuzate de posturile generaliste profită şi ele, precum „Les zouzous” de pe France 5, care şi-a crescut audienţa cu 1,8 puncte de rating şi a ajuns la o cotă de piaţă de 10,5% pe segmentul de vârstă 4-14 ani.

Aceeaşi tendinţă se manifestă şi în Marea Britanie, în cazul postului Channel 5, care a fost cumpărat recent de Viacom şi a reuşit o creştere a audienţei sale cu 2,4 puncte de rating în ultimul an.

Semn al expansiunii acestui sector, serialele de animaţie se multiplică, cu predominanţa, ca şi în cazul telespectatorilor adulţi, a producţiilor americane, precum „Uncle Grandpa”, unul dintre cele mai performante programe pentru tineret după lansarea lui în Spania.

„Deşi noile personaje continuă să îi seducă pe cei mici, clasicii, reactualizaţi, au întotdeauna vânt în pupă”, afirmă Eurodata TV Worldwide. Exemplul cel mai bun îl reprezintă noua versiune a serialului „Calimero”, difuzat în mai multe ţări de la începutul anului şi care face senzaţie pe Rai Yoyo în rândul copiilor italieni cu vârste între 4 şi 7 ani.

Sursa: Mediafax