Home » D:News » Secretele atracţiei între sexe: ce au aflat cercetătorii?

Secretele atracţiei între sexe: ce au aflat cercetătorii?

Publicat: 10.10.2014
Studiul a fost realizat pe animale de laborator, dar cercetătorii spun că rezultatele pot ajuta şi la înţelegerea a ceea ce se întâmplă în creierul oamenilor, deoarece hormonul implicat în aceste procese există şi la om.

Un mic grup de neuroni din creierul femelelor, care răspund la hormonul numit oxitocină, reprezintă un element-cheie care controlează comportamentul sexual la şoareci, arată un studiu recent, publicat în jurnalul Cell.

Când cercetătorii au inactivat aceste celule, astfel încât ele să nu mai fie receptive la oxitocină, sau atunci când au inhibat secreţia de oxitocină, femelele aflate în perioada de estru („călduri”) nu au mai fost interesate de masculi şi de împerechere, aşa cum sunt în mod normal.

Aceşti neuroni sunt situaţi în cortexul prefrontal, arie cerebrală importantă în aspectele legate de personalitate, învăţare şi comportament social.

Deşi se ştia că la mamifere oxitocina este importantă, în general, în modularea comportamentului social şi sexual, rezultatele acestui noi studiu sunt „fascinante”, deoarece este vorba despre o mică populaţie de celule, cu un efect foarte specific, spune unul dintre autorii studiului, Nathaniel Heintz, de la Rockefeller University din New York, SUA.

Hormonul acţionează în diferite locuri din creier, dar este necesar să interacţioneze cu acest tip particular de celule nervoase pentru a influenţa acest aspect al comportamentului femelelor.

Aceste circuite cerebrale ar putea exista şi la alte specii, inclusiv la om, spun cercetătorii, iar studiul lor i-ar putea ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă de ce oxitocina are şi la specia umană efecte complexe asupra relaţiilor interumane, inclusiv efecte puternice legate de atracţia între sexe şi sentimentul de intimitate în cuplu.