Prima pagină D:News

Mai multe regiuni din România vor fi promovate prin specificul gastronomic de televiziunea Travel Channel

Madalina Cerban 10.11.2014 | ● Vizualizări: 119
Mai multe regiuni din România vor fi promovate prin specificul gastronomic, la televiziunea Travel Channel     (Foto: Shutterstock) + zoom
Galerie foto (1)

Delta Dunării şi alte regiuni din România, între care Braşov, Cluj şi Bucureşti, vor fi promovate prin intermediul gastronomiei şi vinurilor româneşti, într-o serie intitulată "Food and Wine Adventures: Romania", care va fi difuzată anul viitor la nivel internaţional de televiziunea Travel Channel.

Compania Scripps Networks Interactive, care deţine Travel Channel, şi compania de producţie Tuesday's Child lucrează în prezent la realizarea seriei "Food and Wine Adventures: Romania", care va cuprinde şase episoade de câte 30 de minute, după cum a declarat, pentru MEDIAFAX, producătorul Eoin O'Shea, care se află în prezent în România pentru a finaliza filmările la acest proiect.

Noua serie de documentare "Food and Wine Adventures: Romania" va fi difuzată în prima parte a lui 2015 la televiziunea Travel Channel, care este retransmisă şi în România.

"Food and Wine Adventures: Romania" îşi propune să continue campania de promovare a României, prin intermediul Travel Channel, începută prin trilogia documentară "Wild Carpathia", care a fost difuzată în perioada 2011 - 2013, la nivel internaţional, de această televiziune.



"Este un program despre mâncarea şi vinul românesc, iar prezentatorii sunt Jenny Powell, o cunoscută prezentatoare de televiziune din Marea Britanie, şi Olivier Magny, un expert în vinuri din Paris", a declarat pentru MEDIAFAX producătorul Eoin O'Shea.

Spre deosebire de seria "Wild Carpathia" de la Travel Channel, în care România a fost promovată şi prin intermediul unor personalităţi precum prinţul Charles al Marii Britanii, principesa Margareta şi Ivan Patzaichin, noul serial "Food and Wine Adventures: Romania" nu va pune accentul pe astfel de persoane celebre.

"Încercăm să facem cunoscuţi în această serie oamenii din spatele cortinei. Am încercat pe cât posibil să căutăm lucrurile ascunse şi oamenii de zi cu zi", a explicat producătorul Eoin O'Shea.

Echipa lui Eoin O'Shea a filmat timp de aproximativ patru săptămâni în şase zone din România (Constanţa - Delta Dunării, Braşov, Baia Mare, Arad, Cluj-Napoca şi Bucureşti), urmând să încheie filmările vineri seară în Centrul Vechi din Bucureşti.

"Primul nostru spaţiu de filmare a fost în Constanţa. Am călătorit apoi spre Tulcea, pentru a ajunge în Delta Dunării, unde am învăţat cum se face vinul de nisip şi am învăţat să gătim supă de peşte. Jenny Powell chiar a mers cu unul din localnici la pescuit în lacul său preferat", a spus producătorul seriei documentare.

Atât britanica Jenny Powell, cât şi francezul Olivier Magny au fost foarte impresionaţi de Delta Dunării, considerând că este "unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-au văzut până acum". Olivier, în special, a descris experienţa sa din Delta Dunării drept "una dintre cele mai extraordinare din viaţa sa".

"Turneul" celor trei a continuat în judeţul Braşov, unde Jenny Powell a mers la o vânătoare de trufe sălbatice, recoltate cu ajutorul unor câini, în pădurile din jurul Braşovului. "Am fost, de asemenea, la producători de şampanie şi vin spumant, la Azuga, unde Olivier a învăţat despre procesul tradiţional de producţie", a explicat Eoin O'Shea.

Cel de-al treilea spaţiu de filmare pentru "Food and Wine Adventures: Romania" a fost la Baia Mare. "Am mers prin munţi până la graniţa cu Ucraina, pentru a vizita o fermă de familie, care îşi produce mâncarea şi vinul din propriul pământ. De asemenea, familia respectivă produce brânză de oaie şi am petrecut o zi cu ei. A fost o experienţă extraordinară, într-o parte foarte frumoasă a lumii", a mai spus producătorul Eoin O'Shea.

Traseul "Food and Wine Adventures: Romania" a continuat la Arad, unde Olivier a luat o pauză de la vin şi a mers la vânătoare de mistreţi în păduri, iar Jenny a mers la o fermă aparţinând unor apicultori.

A urmat Cluj-Napoca, iar telespectatorii o vor vedea pe Jenny alături de un bucătar local, preparând mâncăruri tradiţionale româneşti. La rândul său, Olivier a vizitat o mică fabrică de bere şi a testat bere proaspăt preparată.

În Bucureşti, filmările "Food and Wine Adventures: Romania" au avut loc joi şi vineri, printre spaţiile vizitate de echipa Travel Channel numărându-se Hanul lui Manuc.

"Suntem încântaţi să fim în Capitală. Vrem să realizăm poveşti scurte. Încercăm mereu să găsim ceva ascuns, ceva special. Am căutat şi o persoană, care, aparent, prepară cei mai buni mici. L-am găsit, a fost un tip de treabă, ne-a lăsat să gustăm micii şi sperăm să îl şi filmăm. De asemenea, Olivier va vizita cel puţin trei podgorii şi va gusta diferite tipuri de vin. Vom finaliza seria noastră vineri seară, la unul dintre restaurantele tradiţionale, unde sperăm să vedem nu doar preparate româneşti, ci şi cum se poate mânca, de fapt, în Bucureşti", a explicat producătorul.

La rândul său, prezentatoarea noii serii, britanica Jenny Powell, a declarat pentru MEDIAFAX că este "un mare fan al mâncării româneşti", dar şi al procesului de preparare a gustărilor. "Oamenii îşi cultivă produsele pe care le folosesc în mâncare, pe care o fac singuri. Produsele sunt proaspete, autentice. Acest lucru nu prea se întâmplă mai ales în locul din care provin. Sper să nu pierdeţi toate aceste lucruri, aici în România. Este minunat. Este vorba despre mâncare reală, proaspătă. Este reconfortant să vezi toate aceste lucruri. Am fost în casele oamenilor, în curţile lor, în fermele lor. Este un privilegiu că am putut să fac toate aceste lucruri", a spus Jenny Powell.

Ea a mai spus că, prin intermediul mâncării, a putut să cunoască mai multe lucruri despre viaţa de familie a românilor, despre moştenirea lor culturală. "Şi a fost foarte aventuros totul, chiar mi-a plăcut foarte mult", a mai spus Jenny Powell.

Totodată, specialistul francez în vinuri Olivier Magny a recunoscut că a venit în România cu multe prejudecăţi, având în vedere "reclama negativă" pe care o fac unele persoane de etnie romă în Franţa.

"Am venit cu idei preconcepute, însă am ajuns să avem o mare apreciere faţă de România. Oamenii au fost foarte prietenoşi, calzi şi primitori. A fost un privilegiu să fim aici", a spus Olivier Magny.

El a fost surprins în mod plăcut şi în privinţa calităţii vinurilor din România. "Nivelul acestora este mai ridicat decât am anticipat. Cred că este un loc nedescoperit pentru oamenii din Europa de Vest. Nimeni nu bea vin românesc, nimeni nu cunoaşte nimic despre vinurile româneşti. Cred că sunt multe lucruri de aflat şi de descoperit de către entuziaşti şi am fost foarte impresionat că după perioada comunistă a fost o reală provocare pentru producătorii de vin să realizeze tranziţia la noile standarde. Am fost surprins în mod plăcut (...). Şi ne-a plăcut mâncarea, am fost impresionaţi de gustul şi de calitatea produselor, ceea ce nu este foarte uşor de obţinut în locurile de unde venim noi. Mâncarea are gust de mâncare", a mai spus Olivier Magny.

Travel Channel a fost lansat în 1994 şi este disponibil în 20 de variante lingvistice în ţări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi zona Asia-Pacific. Travel Channel International face parte din Scripps Networks International, divizia de dezvoltare globală a Scripps Networks Interactive, Inc.

În România, Travel Channel este disponibil atât în grilele marilor operatori de cablu, cât şi în pachetele unor cablişti mai mici.

Sursa: Mediafax

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI