Home » D:News » În urmă cu 70.000 de ani, oamenii din Neanderthal au văzut pe cer această stea. Ea ar putea schimba cursul istoriei

Publicat: 18.02.2015
În urmă cu 70.000 de ani, neanderthalienii au putut vedea pe cer o stea de mici dimensiuni, care a trecut prin dreptul sistemului nostru solar, susţin autorii studiului "The Closest Known Flyby of a Star to the Solar System", publicat în revista "The Astrophysical Journal Letters".

Corpul ceresc este cunoscut drept Steaua lui Scholz, un sistem binar compus dintr-o stea roşie şi una maronie de mici dimensiuni, observate pentru prima oară în 2013. Profesorul de fizică şi astronomie din cadrul Universităţii din Rochester şi totodată autorul studiului, Eric Mamajek, s-a declarat intrigat de traiectoria neobişnuită a stelei, care prezintă „o tangentă foarte lentă, de-a lungul cerului”, în timp ce măsurătorile vitezei radiale… arată că steaua se îndepărtează de sistemul solar cu o viteză considerabilă”.

Combinaţia fizică reprezintă o ciudăţenie ştiinţifică, astfel încât co-autorii studiului au calculat 10.000 de traiectorii ale stelei roşii, iar în 98% din cazuri, astrul s-a apropiat de Norul lui Oort . Deplasarea stelei prin Nor reprezintă un element demn de analizat şi cercetătorii cred că o parte a spaţiului este populată de corpuri spaţiale, care într-o zi se vor integra în gravitaţia Soarelui, devenind comete.

Potrivit studiului, steaua lui Scholz a trecut pe lângă Pământ la o distanţă de 52.000 unităţi astronomice (o singură unitate UA măsoară distanţa dintre Terra şi Soare, de 150 milioane km) sau 0,8 ani-lumină. La această distanţă, multe din corpurile spaţiale rămân necunoscute, timp de câteva milenii.

Steaua lui Scholz se află la 20 de ani-lumină distanţă, în constelaţia Monoceros şi este greu de analizat, deoarece are o dimensiune mică. Steaua este însă activă magnetic şi asemenea sori devin uneori mai strălucitori. Astfel, există şansa ca primii oameni să fi văzut astrul care a traversat cerul.

Sursa: theregister.co.uk