Prima pagină D:News

Metoda inedită prin care putem înlocui băuturile energizante

Alin Motogna 12.04.2015 | ● Vizualizări: 2184
Sursa: socyberty.com     + zoom
Galerie foto (1)

Cercetători din cadrul Universităţii din Bath, Marea Britanie, au testat efectele pe care le au băuturile pe bază de glucoză şi sucroză asupra performanţelor cicliştilor.

Specialiştii au comparat cele două substanţe, încercând să identifice rolul acestora în prevenirea scăderii nivelului de carbohidraţi din organism.

"Cantitatea de carbohidraţi din ficatul nostru are o importanţă deosebită în menţinerea unui nivel optim al glucidelor, în momentul în care organismul este angrenat în activităţi fizice. Chiar dacă avem informaţii despre schimbările care au loc la nivelul carbohidraţilor din muşchii corpului, pe parcursul activităţilor sportive, cunoaştem prea puţine lucruri despre optimizarea nivelului de carbohidraţi din ficat în timpul şi după finalizarea exerciţiilor fizice", a declarat coordonatorul acestui studiu, dr. Javier Gonzalez.

Atât sucroza, pe care o cunoaştem sub forma ei rafinată sub denumirea de "zahăr", cât şi glucoza, fac parte din categoria glucidelor simple. Ambele sunt absorbite de organismul nostru în mod foarte rapid, pentru a produce energie. Spre deosebire de sucroză, glucoza este un monozaharid (compus hidroxi-carbonilic), la fel ca şi fructoza. Când glucoza se combină cu fructoza ezultă sucroza, clasificată ca fiind un dizaharid (compus, care, prin hidroliză, eliberează două monozaharide) .



Unii sportivi consumă băuturi energizante pe bază de sucroză, în timp ce alţii folosesc doar glucoza. Cele două băuturi au un gust similar, însă efectul lor este diferit, în momentul în care substanţele se descompun în organism. Sucroza este absorbită mult mai rapid în sânge, spre deosebire de glucoză, care poate crea discomfort celui care este angrenat în activităţi sportive.

Prin urmare, specialiştii ne recomandă ca, în momentul în care facem exerciţii fizice, să consumăm băuturi pe bază de sucroză. Mai pe scurt, să adăugăm zahăr în apa pe care o bem pe parcursul activităţilor sportive. Proporţia recomandată: 8 grame de zahăr la 100 ml apă.

Sursă: sciencealert.com

 

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI