Home » D:News » Repartizarea BIZARĂ a populaţiei Terrei: 50% dintre oameni trăiesc înghesuiţi pe 1% din suprafaţa planetei – FOTO

01.12.2016
Suprafaţa Pământului este de 510.065.600 km², dintre care 148.939.100 km² (29,2 %) este reprezentată de uscat, împărţit în 192 de state, pe teritoriul cărora trăiesc în prezent 7,125 miliarde de oameni.

Studiind informaţii furnizate de NASA, un antreprenor american a descoperit că jumătate din populaţia Terrei trăieşte „înghesuită” pe doar 1% din suprafaţa planetei, scrie Daily Mail.

Cu o suprafaţă atât de mare, Terra are o repartizare a populaţiei bizară, este de părere Max Galka, un antreprenor ce a folosit mai multe informaţii furnizate de NASA pentru a crea o imagine a împărţirii oamenilor în diverse zone ale globului, informează Daily Mail.

Co-fondator al unei companii ce se ocupă cu prelucrarea datelor, Galka a combinat informaţiile celor de la NASA ce organizează populaţia pe regiuni geografice pentru a crea o hartă informativă.

„Datele privind repartizarea populaţiei arată cum oamenii sunt poziţionaţi în celule pătrate, fără a ţine cont de graniţele administrative”, explică Galka pe blogul său.

În scopul acestei cercetări au fost analizate 28 de milioane de astfel de celule, fiecare măsurând în jur de trei mile (4,8 km). Celulele cu o populaţie de peste 8.000 locuitori sunt colorate cu galben, ceea ce înseamnă că densitatea populaţiei din acele zone este de aproximativ 900 de oameni pe kilometru pătrat.

Zonele negre reflectă o populaţie cu mai puţin de 8.000 de locuitori şi o densitate mai mică de 900 de oameni pe kilometru pătrat. Globul este împărţit în mod egal între galben şi negru, însă harta arată că zonele galbene sunt prezente doar pe 1% din suprafaţa Pământului. Potrivit ONU, majoritatea creşterilor populaţiei planetei va avea loc în Africa până în 2100, cu atât mai mult cu cât harta arată că acest continent beneficiază de o mulţime de spaţiu disponibil pentru dezvoltare.

Dintre toate zonele lumii, cea mai ocupată pare a fi Cairo, cu o zonă de 14,4 kilometri pătraţi ce reprezintă domiciliul pentru mai mult de un milion de oameni.

Pe de altă parte, cea mai ocupată insulă din lume pare a fi Java, Indonezia, locuinţă pentru 140 milioane de oameni pe un spaţiu asemănător cu New York-ul.

Citeşte continuarea în Mediafax!

Nivelurile ridicate de stres din cauza problemelor tehnologice nu dispar rapid, au descoperit cercetătorii