Home » D:News » O echipă de suedezi a făcut o descoperire uimitoare într-o mină de AUR. Sunt „vietăţi antice din Infern”

Autor: Alin Motogna 02.19.2016

Viaţa pe Terra a debutat cu apariţia microorganismelor. În timp, acestea s-au diversificat şi s-au adaptat celor mai diverse condiţii de supravieţuire. Unele organisme microscopice au evoluat în vecinătatea unor medii extreme, cum sunt izvoarele hidrotermale sau lacurile de lavă.

Un nou studiu al cercetătorilor suedezi demonstrează că există microbi care trăiesc în crusta Pământului. Aceste forme de viaţă fac parte din aşa-numitul domeniu „Archaea” sau „Archaebacteria”, constituit din microorganisme unicelulare, a căror celulă nu prezintă nucleu sau organite despărţite de membrane. Astfel de organisme pot supravieţui în medii extreme, cum sunt lacurile sărate sau izvoarele termale acide.

Microbii nou-descoperiţi au fost denumiţi „Hadesarchaea”, însemnând „vietăţi antice din Infern”. Cercetătorii au descoperit aceste forme de viaţă în mina de aur East Rand, din Africa de Sud, la o adâncime de circa 3,2 kilometri. Probele luate de la faţa locului au demonstrat că vietăţile pot supravieţui la o temperatură de circa 80 de grade Celsius, fără a avea nevoie de oxigen sau lumină.

Datorită faptului că nu pot realiza fotosinteza, precum o fac alte tipuri de microorganisme, Hadesarchaea îşi obţin energia din substanţele chimice pe care le găsesc în mediul lor de viaţă. Acest proces poartă numele de „chemosinteză” şi constă din folosirea de către microorganisme a energiei rezultate din oxidarea substanţelor care conţin molecule de carbon, precum metanul sau dioxidul de carbon.

Descoperirea unor vietăţi cum sunt Hadesarchaea îi determină pe oamenii de ştiinţă să creadă că, pe alte planete din sistemul nostru solar, ar putea exista microorganisme similare, ce reuşesc să supravieţuiască în medii extreme de viaţă. Deocamdată, cercetătorii sunt rezervaţi în privinţa acestei presupuneri, deoarece consideră că, mai întâi, trebuie să înţeleagă mai bine cum evoluează microorganismele în condiţii dificile de existenţă şi, mai apoi, să se încerce studierea vieţii în mediul extraterestru.

Vă mai recomandăm şi: Oamenii de ştiinţă au GĂSIT exact zona din creier unde începe să se dezvolte Alzheimerul – VIDEO