Home » D:News » Fiecare om are în buzunar o mină de aur. Iată cum se pregătesc companiile să o exploateze

Fiecare om are în buzunar o mină de aur. Iată cum se pregătesc companiile să o exploateze

Fiecare om are în buzunar o mină de aur. Iată cum se pregătesc companiile să o exploateze
Publicat: 28.02.2014
Publicitatea pe telefonul mobil ar putea obţine venituri uriaşe, întrucât a devenit mai bine ţintită, în funcţie de gusturile şi de itinerariile oamenilor, care primesc anunţuri despre anumite reduceri exact în momentul în care trec prin faţa unor cafenele, fiind invitaţi să intre în acele localuri.

Potrivit AFP, o mai bună personalizare a anunţurilor, în funcţie de locul în care se află consumatorul, ar putea să genereze până în 2017 venituri de până la 44 miliarde de dolari (32 miliarde euro) pe an pentru operatori, potrivit unui studiu realizat de Syniverse, o companie din domeniul tehnologiilor mobile, publicat cu ocazia Congresului mondial pentru telefonie mobilă de la Barcelona.

Cabinetul specializat Gartner prevede şi el că geolocalizarea va duce la creşterea cheltuielilor mondiale cu publicitatea pe mobil de la 18 miliarde de dolari în 2014 la aproape 42 miliarde de dolari în 2017 (o cifră care nu include campaniile de marketing).

În prezent, reclamele geolocalizate există deja, dar „într-o manieră foarte limitată”, a explicat Mary Clark, director de marketing la Syniverse.

Publicitatea pe mobil „nu şi-a atins încă potenţialul”, a adăugat ea, sugerându-le operatorilor să împărtăşească anumite date ale abonaţilor lor (cu excepţia identităţii lor) cu mărcile care vor să-şi facă reclamă.

„Operatorii au o relaţie de o foarte mare valoare cu clienţii lor şi deţin date (despre ei) care au şi ele o valoare foarte mare”, a spus ea. „Întrebarea care se pune este aceasta: cum pot ei să le folosească, păstrând în acelaşi timp încrederea şi relaţia cu clienţii lor?„.

Primul principiu: „respectaţi regulile”, explică Tom Loozen, expert în comunicare al companiei de consiliere Accenture, referindu-se la opţiunile care permit utilizatorilor să accepte sau să refuze posibilitatea de a fi localizaţi pentru a primi publicitate pe telefonul mobil.

Al doilea principiu: să le aducă un beneficiu la schimb.

Am făcut un sondaj, am cerut (consumatorilor) să ne spună dacă i-ar deranja ca operatorii să se folosească de geolocalizare pentru ca ei să primească la schimb, de exemplu, bonuri de reducere foarte specifice, foarte ţintite„, ca bonurile de reducere „pentru McDonald’s când se află în faţa unui McDonald’s sau un bon la Zara când trec prin faţa magazinului„, a explicat Tom Loozen.

Iar oamenii au reacţionat într-o manieră pozitivă„, a adăugat el.

Cabinetul PricewaterhouseCoopers a testat mai multe scenarii pe un panel de consumatori din Brazilia, China, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii şi a descoperit că scenariul cu bonul de reducere oferit în momentul în care utilizatorul trece prin faţa unei cafenele era cel mai bine acceptat – 80% dintre persoanele chestionate în Brazilia şi 58% în Statele Unite ale Americii.

Alte tehnici nu au însă acelaşi succes: scenariul în care clientul intră într-o cafenea şi primeşte un bon de reducere la o cafenea concurentă, valabil doar în următoarele 10 minute, a plăcut doar unui procent de 20% de respondenţi în Marea Britanie şi de 46% în China.

Varietatea de scenarii testate, de la telefonul care indică locul din care utilizatorul poate să cumpere lapte în drumul său spre locul de muncă, întrucât telefonul „a ghicit” faptul că utilizatorul a rămas fără lapte, şi până la identificarea magazinelor de pantofi în care sunt puse în vânzare modelele preferate ale utilizatorului, ilustrează diferitele piste şi metode avute în vedere de reprezentanţii acestui sector.

Nu este vorba doar de locul în care vă aflaţi, de moment, ci aproape de a prezice starea voastră de dispoziţie„, pentru a produce reclame complet personalizate, a explicat Daniel Eckert, expert în telefonie mobilă la PricewaterhouseCoopers.

Pentru moment, mulţi clienţi sunt reticenţi, declarându-se îngrijoraţi pentru viaţa lor privată, potrivit unui nou studiu realizat de operatorul Orange în rândul consumatorilor din Franţa, Polonia, Spania şi Marea Britanie: 78% dintre ei consideră că furnizorii lor de servicii, internet şi telefonie deţin prea multe informaţii despre obiceiurile şi preferinţele lor.

Pentru publicitari există însă speranţă: în rândul utilizatorilor de telefoane mobile, „cei mai tineri vor fi mai dispuşi să îşi împărtăşească datele personale, întrucât nu le pasă de acest lucru, sunt deja obişnuiţi să facă asta în universul digital”, a subliniat Daniel Eckert.

„E un sistem ce poate fi bine administrat”, a spus Stéphanie Bagdhassarian, analist la cabinetul Gartner, iar „tânăra generaţie acceptă mai uşor să fie monitorizată, dacă există o anumită valoare pentru poziţia lor geografică. De exemplu, dacă acceptă să îşi facă poziţia cunoscută, aplicaţia Starbucks le oferă un cappuccino (gratuit) atunci când trec prin faţa unui magazin Starbucks sau o reducere la sanvişuri: acest lucru deblochează temerile”.

Surse: Mediafax, AFP

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Obiceiul care face diferența pentru sănătate. Este mai important decât dieta și sportul!
Obiceiul care face diferența pentru sănătate. Este mai important decât dieta și sportul!
Nostradamus, unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei. A fost profet sau şarlatan?
Nostradamus, unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei. A fost profet sau şarlatan?
Microbiomul intestinal, puternic afectat de alimente și poluare. Cercetătorii au fost „surprinși”
Microbiomul intestinal, puternic afectat de alimente și poluare. Cercetătorii au fost „surprinși”
Care este principala diferență dintre super-gripă și răceală?
Care este principala diferență dintre super-gripă și răceală?
Arheologii au găsit o frescă cu Iisus reprezentat ca „Păstorul cel bun”
Arheologii au găsit o frescă cu Iisus reprezentat ca „Păstorul cel bun”
O predicție făcută de Albert Einstein în urmă cu un secol tocmai a fost confirmată
O predicție făcută de Albert Einstein în urmă cu un secol tocmai a fost confirmată
Ar putea fi „Steaua din Betleem” o planetă? Un vizitator strălucitor ne oferă un indiciu
Ar putea fi „Steaua din Betleem” o planetă? Un vizitator strălucitor ne oferă un indiciu
Everest, Chimborazo, Mauna Kea: care este cu adevărat cel mai înalt munte din lume?
Everest, Chimborazo, Mauna Kea: care este cu adevărat cel mai înalt munte din lume?
Când au aprins oamenii primul foc din istorie?
Când au aprins oamenii primul foc din istorie?
De ce uneori te trezești cu câteva minute înainte de alarma de dimineață?
De ce uneori te trezești cu câteva minute înainte de alarma de dimineață?
Un tratament similar cu Ozempic ar putea ajuta în curând pisicile grăsuțe
Un tratament similar cu Ozempic ar putea ajuta în curând pisicile grăsuțe
O substanță din ciocolata neagră ar putea încetini îmbătrânirea
O substanță din ciocolata neagră ar putea încetini îmbătrânirea
Oamenii de știință au descoperit două gene care ar putea opri răspândirea cancerului
Oamenii de știință au descoperit două gene care ar putea opri răspândirea cancerului
Lepra, între istorie și știință: ce înseamnă cu adevărat această boală și cât de mare este riscul astăzi
Lepra, între istorie și știință: ce înseamnă cu adevărat această boală și cât de mare este riscul astăzi
O navă spațială NASA de pe orbita planetei Marte s-a deconectat în mod misterios
O navă spațială NASA de pe orbita planetei Marte s-a deconectat în mod misterios
Geminidele ating vârful în weekendul 13 – 14 decembrie 2025. Cum să le vezi?
Geminidele ating vârful în weekendul 13 – 14 decembrie 2025. Cum să le vezi?
Epidemie „fără precedent” de gripă în Marea Britanie
Epidemie „fără precedent” de gripă în Marea Britanie
Fibrele, noul ingredient-vedetă. „Este un nutrient de care oamenii chiar au nevoie”
Fibrele, noul ingredient-vedetă. „Este un nutrient de care oamenii chiar au nevoie”