Home » D:News » Fiecare om are în buzunar o mină de aur. Iată cum se pregătesc companiile să o exploateze

Fiecare om are în buzunar o mină de aur. Iată cum se pregătesc companiile să o exploateze

Autor: Marius Comper 02.28.2014
Fiecare om are în buzunar o mină de aur. Iată cum se pregătesc companiile să o exploateze
Publicitatea pe telefonul mobil ar putea obţine venituri uriaşe, întrucât a devenit mai bine ţintită, în funcţie de gusturile şi de itinerariile oamenilor, care primesc anunţuri despre anumite reduceri exact în momentul în care trec prin faţa unor cafenele, fiind invitaţi să intre în acele localuri.

Potrivit AFP, o mai bună personalizare a anunţurilor, în funcţie de locul în care se află consumatorul, ar putea să genereze până în 2017 venituri de până la 44 miliarde de dolari (32 miliarde euro) pe an pentru operatori, potrivit unui studiu realizat de Syniverse, o companie din domeniul tehnologiilor mobile, publicat cu ocazia Congresului mondial pentru telefonie mobilă de la Barcelona.

Cabinetul specializat Gartner prevede şi el că geolocalizarea va duce la creşterea cheltuielilor mondiale cu publicitatea pe mobil de la 18 miliarde de dolari în 2014 la aproape 42 miliarde de dolari în 2017 (o cifră care nu include campaniile de marketing).

În prezent, reclamele geolocalizate există deja, dar „într-o manieră foarte limitată”, a explicat Mary Clark, director de marketing la Syniverse.

Publicitatea pe mobil „nu şi-a atins încă potenţialul”, a adăugat ea, sugerându-le operatorilor să împărtăşească anumite date ale abonaţilor lor (cu excepţia identităţii lor) cu mărcile care vor să-şi facă reclamă.

„Operatorii au o relaţie de o foarte mare valoare cu clienţii lor şi deţin date (despre ei) care au şi ele o valoare foarte mare”, a spus ea. „Întrebarea care se pune este aceasta: cum pot ei să le folosească, păstrând în acelaşi timp încrederea şi relaţia cu clienţii lor?„.

Primul principiu: „respectaţi regulile”, explică Tom Loozen, expert în comunicare al companiei de consiliere Accenture, referindu-se la opţiunile care permit utilizatorilor să accepte sau să refuze posibilitatea de a fi localizaţi pentru a primi publicitate pe telefonul mobil.

Al doilea principiu: să le aducă un beneficiu la schimb.

Am făcut un sondaj, am cerut (consumatorilor) să ne spună dacă i-ar deranja ca operatorii să se folosească de geolocalizare pentru ca ei să primească la schimb, de exemplu, bonuri de reducere foarte specifice, foarte ţintite„, ca bonurile de reducere „pentru McDonald’s când se află în faţa unui McDonald’s sau un bon la Zara când trec prin faţa magazinului„, a explicat Tom Loozen.

Iar oamenii au reacţionat într-o manieră pozitivă„, a adăugat el.

Cabinetul PricewaterhouseCoopers a testat mai multe scenarii pe un panel de consumatori din Brazilia, China, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii şi a descoperit că scenariul cu bonul de reducere oferit în momentul în care utilizatorul trece prin faţa unei cafenele era cel mai bine acceptat – 80% dintre persoanele chestionate în Brazilia şi 58% în Statele Unite ale Americii.

Alte tehnici nu au însă acelaşi succes: scenariul în care clientul intră într-o cafenea şi primeşte un bon de reducere la o cafenea concurentă, valabil doar în următoarele 10 minute, a plăcut doar unui procent de 20% de respondenţi în Marea Britanie şi de 46% în China.

Varietatea de scenarii testate, de la telefonul care indică locul din care utilizatorul poate să cumpere lapte în drumul său spre locul de muncă, întrucât telefonul „a ghicit” faptul că utilizatorul a rămas fără lapte, şi până la identificarea magazinelor de pantofi în care sunt puse în vânzare modelele preferate ale utilizatorului, ilustrează diferitele piste şi metode avute în vedere de reprezentanţii acestui sector.

Nu este vorba doar de locul în care vă aflaţi, de moment, ci aproape de a prezice starea voastră de dispoziţie„, pentru a produce reclame complet personalizate, a explicat Daniel Eckert, expert în telefonie mobilă la PricewaterhouseCoopers.

Pentru moment, mulţi clienţi sunt reticenţi, declarându-se îngrijoraţi pentru viaţa lor privată, potrivit unui nou studiu realizat de operatorul Orange în rândul consumatorilor din Franţa, Polonia, Spania şi Marea Britanie: 78% dintre ei consideră că furnizorii lor de servicii, internet şi telefonie deţin prea multe informaţii despre obiceiurile şi preferinţele lor.

Pentru publicitari există însă speranţă: în rândul utilizatorilor de telefoane mobile, „cei mai tineri vor fi mai dispuşi să îşi împărtăşească datele personale, întrucât nu le pasă de acest lucru, sunt deja obişnuiţi să facă asta în universul digital”, a subliniat Daniel Eckert.

„E un sistem ce poate fi bine administrat”, a spus Stéphanie Bagdhassarian, analist la cabinetul Gartner, iar „tânăra generaţie acceptă mai uşor să fie monitorizată, dacă există o anumită valoare pentru poziţia lor geografică. De exemplu, dacă acceptă să îşi facă poziţia cunoscută, aplicaţia Starbucks le oferă un cappuccino (gratuit) atunci când trec prin faţa unui magazin Starbucks sau o reducere la sanvişuri: acest lucru deblochează temerile”.

Surse: Mediafax, AFP

Cele mai noi articole
Luna plină din 31 octombrie, un fenomen rar care are loc o dată la 19 ani
Luna plină din 31 octombrie, un fenomen rar care are loc o dată la 19 ani
Ipoteză surprinzătoare a specialiştilor în biologie. Cum a contraatacat COVID virusul gripal
Ipoteză surprinzătoare a specialiştilor în biologie. Cum a contraatacat COVID virusul gripal
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Googlefier te ajută să accesezi serviciile Google de pe smartphone-urile Huawei
Googlefier te ajută să accesezi serviciile Google de pe smartphone-urile Huawei
Recif de corali mai înalt decât Empire State Building din New York, descoperit în Marea Barieră de Corali
Recif de corali mai înalt decât Empire State Building din New York, descoperit în Marea Barieră de Corali
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Un om de știință rus s-a infectat pentru a doua oară cu COVID-19, pentru un experiment de imunitate
Un om de știință rus s-a infectat pentru a doua oară cu COVID-19, pentru un experiment de imunitate
Studiu. Maimuțele s-au auto-domesticit, la fel ca și oamenii
Studiu. Maimuțele s-au auto-domesticit, la fel ca și oamenii
O moleculă „ciudată” descoperită în atmosfera lui Titan nu a mai fost găsită niciodată într-o altă atmosferă
O moleculă „ciudată” descoperită în atmosfera lui Titan nu a mai fost găsită niciodată într-o altă atmosferă
O nouă abordare matematică poate simplifica modul în care sunt antrenați algoritmii de inteligență artificială
O nouă abordare matematică poate simplifica modul în care sunt antrenați algoritmii de inteligență artificială
Record. Astronomii au descoperit 39 de valuri gravitaționale în doar șase luni
Record. Astronomii au descoperit 39 de valuri gravitaționale în doar șase luni
Dacă învățăm ce ne place creierul asimilează informaţiile mult mai rapid
Dacă învățăm ce ne place creierul asimilează informaţiile mult mai rapid
Masca de protecție nu este suficientă dacă sunt mulți oameni în interior. De ce mai este nevoie
Masca de protecție nu este suficientă dacă sunt mulți oameni în interior. De ce mai este nevoie
Ce spun românii despre vaccinarea împotriva COVID-19
Ce spun românii despre vaccinarea împotriva COVID-19
Disneyland Paris s-a închis pentru a doua oară în acest an
Disneyland Paris s-a închis pentru a doua oară în acest an
Imagini impresionante cu cerbi care se duelează în pădurile Brașovului. Animalele se luptă pentru dreptul la împerechere
Imagini impresionante cu cerbi care se duelează în pădurile Brașovului. Animalele se luptă pentru dreptul la împerechere
SUA face unele concesii pentru Huawei
SUA face unele concesii pentru Huawei
Un nou atacat malware de tip bancar Emotet a avut loc în România
Un nou atacat malware de tip bancar Emotet a avut loc în România