Prima pagină D:News

Adevărul despre dietele vegetariene. 5 lucruri pe care trebuie să le ştii dacă renunţi la carne

Redactia Descopera.ro | 02.22.2016 | ● Vizualizări: 2395

Tot mai multe persoane renunţă la consumul de carne.

Dorinţa de a pierde în greutate în care dietele vegetariene sunt amintite tot mai des determină în special femeile să elimine carnea din alimentaţia zilnică. Chiar dacă nu se recomandă consumul excesiv de carne, nici înlăturarea acestui produs nu este totdeauna un lucru benefic, în condiţiile în care dieta vegetariană nu este una echilibrată şi bogată în nutrienţi. Iată care sunt plusurile dietelor vegetariene corecte, prezentate de The Independent.

1. Pierderea în greutate: O echipă de la Universitatea din Washington a realizat un studiu pentru a vedea cât de mult pierde în greutate o persoană care trece de la dieta omnivoră la cea vegetariană. Rezultatele au arătat că oamenii care au eliminat carnea din alimentaţia lor zilnică au pierdut în jur de 4 kilograme, fără alte eforturi cum ar fi monitorizarea consumului de calorii sau începerea antrenamentului fizic. Medicii avertizează însă că scăderea în greutate prin eliminarea cărnii nu este sănătoasă. 



2. Modificarea florei bacteriene intestinale: Toate alimentele pe care le consumăm influenţează sistemul nostru digestiv. Un studiu publicat în anul 2014 care a comparat bacteriile intestinale ale oamenilor omnivori cu cele ale vegetarienilor. Cele mai multe diferenţe s-au găsit între omnivori şi vegani, aceia care nu mănâncă nici măcar un produs de origine animală. Cercetătorii au arătat că în intestinul veganilor se găsesc mai multe bacterii benefice decât în cazul celor care consumă carne sau al vegetarienilor.

3. Vegetarienii pot dezvolta un deficit de nutrienţi: O dietă vegetariană sau vegană echilibrată poate aduce necesarul de nutrienţi în organism, însă este greu ca persoana respectivă să asimileze fier, vitamina D sau vitamina B12, care se găsesc în carne. Eliminarea cărnii trebuie să fie suplimentată de un consum mai mare de fasole şi linte, nuci, fructe, legume de culoare verde închis, cereale integrale şi cereale îmbunătăţite cu fier.

Citeşte continuarea în Gândul!

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI