Home » D:News » Naveta spaţială ”New Shepard”, a lui Jeff Bezos, a realizat un zbor istoric. ”Am aşteptat acest moment de foarte mult timp” – VIDEO

Naveta spaţială ”New Shepard”, a  lui Jeff Bezos, a realizat un zbor istoric. ”Am aşteptat acest moment de foarte mult timp” – VIDEO
Publicat: 06.04.2016
Vehiculul a fost construit de compania americană Blue Origin, întemeiată de fondatorul Amazon.com, Jeff Bezos.

În anul 2009, profesorul Joshua Colwell (University of Central Florida, SUA) era selectat pentru a coordona activităţi de cercetare legate de dezvoltarea navei spaţiale ,,New Shepard”. Proiectul aparţine companiei Blue Origin, fondată de antreprenorul american Jeff Bezos, în septembrie 2000.

Acum 6 ani, Colwell, împreună cu echipa sa de cercetare, demara proiectul ,,Mircogravity Experiment on Dust Environments in Astrophysics”, prescurtat ,,MEDEA”. Acesta s-a axat pe studiul procesului în care praful cosmic ajunge să formeze planete sau inele care înconjoară planete, cum se întâmplă în cazul lui Saturn, Jupiter, Uranus şi Neptun. Rezultatele experimentelor nu mai că îi vor ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă cum s-au format aceste corpuri cereşti, ci şi le va aduce noi informaţii privind evoluţia prafului cosmic de pe suprafaţa asteroizilor, care urmează să fie cercetaţi cu ajutorul unor roboţi proiectaţi de NASA.

În perioada desfăşurării proiectului, studenţii au acumulat experienţă, fapt pentru care mulţi dintre ei au fost integraţi apoi şi în alte programe de cercetare având ca scop dezvoltarea de navete spaţiale folosite în scop comercial. Până acum, efortul lor a fost răsplătit din plin, deoarece vehiculul proiectat de ei a reuşit de două ori până acum să decoleze şi să aterizeze cu succes.

Pe data de 2 aprilie, Colwell şi colegii săi au asistat la cea de-a treia lansare a unei navete ,,New Shepard”. Aceasta a fost realizată la baza Blue Origin din Texas, la ora locală 11:18 (3 aprilie, ora României 07:18). După 11 minute de zbor, vehiculul a aterizat în siguranţă la sol. ,,Am aşteptat acest moment de foarte mult timp. Mulţi studenţi talentaţi au contribuit la obţinerea acestor rezultate. Sunt extrem de încântat de faptul că am putut culege informaţii referitoare la evoluţia prafului din mediul spaţial microgravitaţional imediat după parcurgerea zborului”, a declarat omul de ştiinţă american.

Sursa: space.com/ Blue Origin

New Shepard este un vehicul spaţial capabil să decoleze şi să aterizeze în condiţii de siguranţă. Deocamdată, naveta poate transporta numai materiale destinate realizării activităţilor de cercetare, însă se plănuieşte ca, în viitor, la bord să se poată afla astronauţi (într-un număr maxim de şase), care vor zbura la altitudini de peste 100 de kilometri (limită acceptată ca fiind graniţa dintre Terra şi spaţiul cosmic).

Sursa: spacecoastdaily.com

Vă mai recomandăm şi: Cum arată o eplozie nucleară declanşată în subteran? Un experiment făcut de americanii de la Atom Central – VIDEO

Aurora boreală, văzută din spaţiu – IMAGINI VIDEO impresionante

Astronomii brazilieni au descoperit o stea fascinantă. Numele ei ne poate duce cu gândul la o păcăleală de 1 aprilie

Cum ajung microplasticele din intestin spre alte organe?