Home » D:News » Cât timp vorbim, în medie, la telefon zilnic şi de câte ori atingem ecranul acestuia

Cât timp vorbim, în medie, la telefon zilnic şi de câte ori atingem ecranul acestuia

Cât timp vorbim, în medie, la telefon zilnic şi de câte ori atingem ecranul acestuia
Publicat: 06.07.2016
Omul modern ajunge să atingă ecranul telefonului de peste 5.000 de ori pe zi şi petrece 225 de minute în conversaţii telefonice, relevă un studiu făcut pe un eşantion de 100.000 de utilizatori Android şi realizat de platforma de sondaje online Dscout.

Sociologul Alfred Bulai, şeful departarmentului Sociologie al Facultăţii de Ştiinţe Politice (SNSPA), susţine că tehnologiile noi creează dependenţă şi noi categorii sociale.

„Dependenţa este o afecţiune, iar noile tehnologii produc această dependenţă. Există această fascinaţie pentru tehnologia nouă, pentru telefoane şi în România, şi în alte părţi. Dar la noi e atât de populară fiindcă abonamentele sunt ieftine, aproape gratis. Nu e o mândrie că e ieftin, există efecte negative cum ar fi scăderea funcţiilor cognitive, fiindcă nu mai dezvoltăm memoria, avem totul pe tabletă, precum şi formarea nativilor digitali. Copiii sunt nativi digitali, care trăiesc cu tableta în faţă. Noi, generaţia noastră, suntem imigranţi digitali. Şi mai sunt şi extratereştrii digitali”, a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, sociologul Bulai.

Utilizatorii de top ating ecranul, potrivit studiului, de 5.427 de ori telefonul pe zi, iar un utilizator obişnuit de 2.617 ori. Interesant este că oamenii nu estimează corect modul în care interacţionează cu dispozitivele mobile, participanţii la sondaj apreciind că îşi ating ecranele telefoanelor de doar 500 de ori pe zi. Pe ore, terminarea programului de muncă, la 5 după-amiază, marchează şi o explozie a interacţiunilor cu telefonul, care cresc de la circa 10.000, pentru eşantionul studiat de 100.000 de persoane, la 70.000 la orele serii.

În topul aplicaţiilor utilizate se află Facebook, responsabil pentru 15% dintre atingeri, Mesgeria cu 11%, Chrome – 5%, Textra – 4%, Google Apps – 3%, Instagram – 3%, Messenger (Facebook) – 3%, WhatsApp- 3%, Gmail – 3%, HangOuts – 3%, Galerie Foto – 1%, Youtube – 1%, Internet Browser – 1%, Email – 1%, SnapChat – 1%, Twitter – 1%. Cu totul, aplicaţiile Facebook şi cele al Alphabet atrag cele mai multe atingeri de ecran, adică 43% din total.

Pe categorii, jocurile solicită cele mai multe interacţiuni cu ecranul telefonului, 80 pe sesiune, fiind urmate de reprizele de cumpărături online (60 de atingeri), aplicaţile pentru sănătate şi fitness – 57, social media – 55, mesagerie – 48, internet – 46, fotografii – 45 şi ştiri şi meteo, cu 37 de atingeri.

Din cei 100.000 de utilizatori monitorizaţi, 94 au fost şi intervievaţi cu privire la obieceiurile lor. După ce li s-au prezentat rezultatele sondajului, iată răspunsurile lor: 41% – „Probabil, nu o să-mi schimb obiceiul de folosire a telefonului”, 27% – „Mi-aş dori să-l folosesc mai puţin, dar probabil voi face la fel şi pe viitor”, 24% – „Voi încerca să îl folosesc mai puţin’, 5% – „Îl voi folosi mai mult”, 4% – alte răspunsuri.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...