Home » D:News » Oamenii de ştiinţă au descoperit secretul longevităţii într-un sat din Italia. Aceşti indivizi nu fac sport, fumează şi nu sunt nici foarte slabi

Descopera 09.12.2016
Satul Acciaroli din sud-vestul Italiei nu este un loc obişnuit. Este locul unde trăieşte cel mai mare număr de oameni ajunşi la vârsta de 100 de ani sau care au trecut peste această limită.

Mai mult de o persoană din 10, din totalul de 700 de locuitori ai satului, are peste 100 de ani. Acest lucru a făcut subiectul unui studiu prin care cercetătorii au vrut să afle secretul longevităţii locuitorilor din Acciaroli, potrivit The Independent.

După ce au petrecut şase luni în zonă, cercetătorii de la Universitatea Sapineza din Roma şi de la Şcoala de Medicină Sandiego au o circulaţie sanguină neobişnuit de bună pentru vârsta lor. Oamenii de ştiinţă au analizat probe de sânge de la mai mult de 80 de persoane şi au descoperit un nivel scăzut de adrenomedulină, un hormon care contribuie la obstrucţionarea circulaţiei sanguine, prin acţiunea asupra vaselor de sânge. În cazul lor, concentraţia de adrenomedulină este similară cu cea a tinerilor de 20-30 de ani, scrie Gândul

Oamenii de ştiinţă au găsit hormonul într-o cantitate foarte redusă la subiecţii studiaţi şi acest lucru pare să fie un factor de protecţie important, care ajută la dezvoltarea optimă a microcirculaţiei şi a circulaţiei sanguine capilare.

Cercetătorii nu pot da, încă, o explicaţie clară a motivelor din cauza cărora a apărut acest fenomen, însă, până în prezent, se admite că dieta şi exerciţiul fizic ar fi principalele cauze.

Oamenii din Acciaroli mănâncă peşte prins de ei, carne de iepure şi pui de la animale crescute în curte, ulei de măsline şi fructe şi legume din grădina personală.

Studiul specifică, de asemenea, că locuitorii din satul italian mănâncă rozmarin, cunoscut pentru proprietăţile de îmbunătăţire a funcţiilor cerebrale. De asemenea, se pare că în regiune există diferite varietăţi ale acestui condiment.

Mai mult, cei care trăiesc în Acciaroli dezvoltă mult mai puţine afecţiuni decât cei care trăiesc în ţările vestice.

„Am descoperit că ei nu dezvoltă acelaşi tip de boli cronice pe care le vedem în restul lumii, cum ar fi bolile de inimă, obezitatea sau Alzheimerul”, a explicat unul dintre cercetători.

Dincolo de alimentaţie, se pare că locuitorii acestei zone au o viaţă sexuală activă, chiar şi la vârstele acestea înaintate, astfel că oamenii de ştiinţă afirmă că şi acesta ar putea fi o cauză a longevităţii.