Home » D:News » Oamenii de ştiinţă au descoperit secretul longevităţii într-un sat din Italia. Aceşti indivizi nu fac sport, fumează şi nu sunt nici foarte slabi

Publicat: 12.09.2016
Satul Acciaroli din sud-vestul Italiei nu este un loc obişnuit. Este locul unde trăieşte cel mai mare număr de oameni ajunşi la vârsta de 100 de ani sau care au trecut peste această limită.

Mai mult de o persoană din 10, din totalul de 700 de locuitori ai satului, are peste 100 de ani. Acest lucru a făcut subiectul unui studiu prin care cercetătorii au vrut să afle secretul longevităţii locuitorilor din Acciaroli, potrivit The Independent.

După ce au petrecut şase luni în zonă, cercetătorii de la Universitatea Sapineza din Roma şi de la Şcoala de Medicină Sandiego au o circulaţie sanguină neobişnuit de bună pentru vârsta lor. Oamenii de ştiinţă au analizat probe de sânge de la mai mult de 80 de persoane şi au descoperit un nivel scăzut de adrenomedulină, un hormon care contribuie la obstrucţionarea circulaţiei sanguine, prin acţiunea asupra vaselor de sânge. În cazul lor, concentraţia de adrenomedulină este similară cu cea a tinerilor de 20-30 de ani, scrie Gândul

Oamenii de ştiinţă au găsit hormonul într-o cantitate foarte redusă la subiecţii studiaţi şi acest lucru pare să fie un factor de protecţie important, care ajută la dezvoltarea optimă a microcirculaţiei şi a circulaţiei sanguine capilare.

Cercetătorii nu pot da, încă, o explicaţie clară a motivelor din cauza cărora a apărut acest fenomen, însă, până în prezent, se admite că dieta şi exerciţiul fizic ar fi principalele cauze.

Oamenii din Acciaroli mănâncă peşte prins de ei, carne de iepure şi pui de la animale crescute în curte, ulei de măsline şi fructe şi legume din grădina personală.

Studiul specifică, de asemenea, că locuitorii din satul italian mănâncă rozmarin, cunoscut pentru proprietăţile de îmbunătăţire a funcţiilor cerebrale. De asemenea, se pare că în regiune există diferite varietăţi ale acestui condiment.

Mai mult, cei care trăiesc în Acciaroli dezvoltă mult mai puţine afecţiuni decât cei care trăiesc în ţările vestice.

„Am descoperit că ei nu dezvoltă acelaşi tip de boli cronice pe care le vedem în restul lumii, cum ar fi bolile de inimă, obezitatea sau Alzheimerul”, a explicat unul dintre cercetători.

Dincolo de alimentaţie, se pare că locuitorii acestei zone au o viaţă sexuală activă, chiar şi la vârstele acestea înaintate, astfel că oamenii de ştiinţă afirmă că şi acesta ar putea fi o cauză a longevităţii.

Palatul Buckingham a publicat o fotografie cu locul de veci al Reginei Elisabeta
Coreea de Nord a lansat o rachetă balistică. „Este un act de provocare gravă”
INTERVIU EXCLUSIV – DESCOPERĂ.ro a vorbit cu NASA despre DART, misiunea de apărare planetară
USS Texas (BB-35), ultimul dreadnought din Primul Război Mondial, va primi reparații de 35 de milioane de dolari
Marius Tucă Show începe marți, 27 septembrie de la ora 20.00, live pe gândul.ro
O explozie astronomică, dezvăluită de Telescopul Hubble
EXCLUSIV: DESCOPERĂ.RO a vorbit cu NASA despre misiunea DART!
Habitatele de stridii dispar din Florida pe măsură ce statul american devine din ce în ce mai „fierbinte”
Greta Thunberg, probabil cea mai populară activistă de mediu
Visele urâte ar putea fi un semn al riscului de demență
Util: cum pot instrumentele digitale să îmbunătățească asistența medicală prin orientarea către pacient
Un nou tratament radical împotriva cancerului
Telescoapele Webb și Hubble vor privi cum nava spațială DART se va prăbuși într-un asteroid
Test de cultură generală. Cât timp îi ia luminii solare să ajungă pe Pământ?
DART, prima misiune de apărare planetară din lume, are loc în doar câteva ore. Tot ce trebuie să știi!
Johann Sebastian Bach, unul dintre cei mai mari compozitori ai tuturor timpurilor
Restricții privind iluminatul public la Paris. La ce oră se sting luminile Turnului Eiffel?
Brazilia a recunoscut că estimările privind recoltele de cafea trebuie îmbunătățite