Home » D:News » Pasagerii din avion sunt expuşi la o cantitate dublă de radiaţii. Ce efecte pot avea asupra sănătăţii?

Oana Bujor 02.11.2017
Cercetătorii susţin că turbulenţele ar trebui să fie cea mai mică grijă a pasagerilor dintr-un avion. Aceştia au descoperit că ,,norii de radiaţii'' ar putea afecta inima pasagerilor. Zonele cu radiaţii mari expun pasagerii la 7,4 microgray.

Riscul expunerii la radiaţiile de la altitudini mari este scăzut pentru călătorii obişnuiţi, notează Daily Mail.

Zborul printr-un nor de radiaţii reprezintă echivalentul unei radiografii. Riscul apariţiei cancerului creşte cu 1 la un milion în cazul unei radiografii. ,,O radiografie reprezintă echivalentul a 10 ore de zbor,” spune Kent Tobiska, principalul autor al studiului.

,,Condiţiile meteorologice din spaţiu crează norii de radiaţii care sunt destul de comuni, singurul efect asupra echipajului de zbor şi a pasagerilor care zboară frecvent  este doar o expunere mai mare la radiaţii în cazul rutelor Nord Pacifice şi Nord Atlantice,” adaugă el.

Norii au fost descoperiţi de cercetătorii de la NASA din cadrul programului Automated Radiation Measurements for Aerospace Safety, Los Angeles. Experţii ştiau faptul că pasagerii din avion absorb mai multe radiaţii în timpul zborurilor.  Razele cosmice care se lovesc de atmosfera Pământului crează o mulţime de particule inclusiv protoni, electroni, raze X şi raze gamma care pot pătrunde şi în interiorul avionului.

Cercetătorii au analizat mai multe zone din lume şi au descoperit că radiaţiile apar la altitudini înalte. Câmpul magnetic al Pământului absoarbe mare parte din particulele încărcate energetic, dar furtunile solare permit pătrunderea particulelor în atmosferă.

O echipă din Coreea de Sud a descoperit aceleaşi variaţii de radiaţii la graniţa dintre Coreea de Nord şi cea de Sud. În continuare, ceretătorii doresc să măsoare nivelul de radiaţii.