Home » D:News » Culturile de banane sunt afectate de un virus care circulă în întreaga lume

Culturile de banane sunt afectate de un virus care circulă în întreaga lume

11.28.2017
Culturile de banane sunt afectate de un virus care circulă în întreaga lume
Bananele sunt unele dintre cele mai populare fructe din întreaga lume şi există riscul să devină o raritate. Un virus care circulă prin întreaga lume distruge culturile.

Fuzarioza este o boala care deja a distrus plantaţiile de banane din Australia şi sud-estul Asiei şi începe să se răspândească în Africa şi Orientul Mijlociu. Cercetătorii spun că urmează America Latină. Problema cea mai mare este că fuzarioza, care mai este numită şi boala Panama, este rezistentă la toate tratamentele existente şi că este extrem de contagioasă. Nici măcar dacă ar exista vreo soluţie, cultivatorii nu ar trebui să stea linisţiti pentru că bacterie poate să stea în stare latentă şi ani de zile până să lovească din nou, scrie GUSTARTE

În cazul în care o fermă este lovită de boală, singura soluţie este să se desfiinţeze toată plantaţia. Situaţia este atât de gravă încât oamenii de ştiinţă au numit fenomenul Bananageddon. Preconizările sunt că în 10 ani bananele pot dispărea de pe piaţă, potrivit unui comunicat dat de cercetători de la Universitatea din California. Părerea este împărtăşită şi de Universitatea din Florida: ”Plantaţiile afectate nu vor mai putea să crească vreodată”, a afirmat patologistul Randy Ploetz, de la instituţia de învăţământ .

Implicaţiile bolii bananelor sunt uriaşe. Economia unor ţări ca Panama, Ecuador, Costa Rica, Beliza, Columbia, Guatemala şi Honduras se bazează pe exportul de banane. La nivel global aceste fructe generează un profit de 27 miliarde de dolari. Este pentru a doua oară când industria se confruntă cu astfel de problemă pentru că nu a reuşit să scape de boală la prima ameninţare. Atunci s-a creat un soi nou despre care s-a spus că este extrem de rezistent chiar şi în soluri unde mai fusese fuzarioza. Numai că fiecare dintre bananierii de acum este o clonă a celui iniţial plantat, aşa că, atunci când boala Panama s-a întors, nu a mai fost nimic de făcut.

Planul cercetătorilor este să creeze un soi superior, cu un sistem imunitar mai bun.