Home » D:News » Un studiu răspunde la una dintre cele mai mari întrebări ale ştiinţei actuale şi poate rescrie ce ştim despre stelele neutronice şi găurile negre

Publicat: 27.01.2018
De la descoperirea lor în anii '60, savanţii au dorit să afle răspunsul la o întrebare importantă: câte de masive pot deveni stelele neutronice? Spre deosebire de găurile negre, aceste stele nu pot creşte în masă în mod arbitrar dincolo de o limită unde nu există o forţă din natură care poate să le egaleze forţa gravitaţională imensă. Pentru prima dată, astrofizicienii de la Universitatea Goethe din Frankfurt au venit cu un rezultat.

Aceştia au setat o nouă limită, precizând că o stea neutronică nu poate depăşi 2,16 mase solare, scrie phys.org.

Deşi în termeni astronomici numărul poate să nu însemne mult, trebuie avut în vedere că raza medie a unei astfel de stele e de doar 12 kilometri, având o densitate extrem de ridicată: este ca şi cum ai concentra Munţii Himalaya într-o halbă de bere.

Noul studiu şi rezultat se bazează pe premiza că există într-adevăr un plafon al densităţii şi masei unei stele neutronice, care dacă este depăşit, chiar şi cu un singur neutron, corpul ceresc se va colapsa, devenind gaură neagră.

Studiul este unul teoretic, bazat pe „relaţiile universale”, o metodă dezvoltată de cercetătorii din Frankfurt în urmă cu câţiva ani şi care implică ideea că toate stelele seamănă între ele, iar proprietăţile acestora pot fi exprimate în termeni nescalari. Cercetătorii au combinat aceste „relaţii universale” cu date ale undelor gravitaţionale şi a radiaţiei electromagnetice obţinute în timpul observaţiei din cadrul experimentului LIGO a două stele neutronice care fuzionau.

Totuşi, nu există dovezi directe ale existenţei unei stele neutronice care să ajungă la această limită de 2,16 mase solare, dar sunt exemple cunoscute care se apropie de această valoare, precum pulsarul PSR J0348+0432 care are 2,01 mase solare.

Caz unic în astronomie care i-a contrariat pe cercetători: o stea a explodat, a supravieţuit, apoi a explodat din nou după 60 de ani

O stea bizară contrazice teoriile astronomice

Astronomii au observat, pentru prima dată, un fenomen astronomic complex prezis în anii 1930. Contrazice teoriile lui Einstein şi Newton

Pământul este bombardat de o cantitate mare de antimaterie şi nimeni nu cunoaşte motivul

Cine a fost „Cenuşăreasa sovietică”, prima femeie care a văzut Pământul din spaţiu în urmă cu 60 de ani – VIDEO
Jocurile Olimpice de la Paris, păzite de cea mai mare tabără militară din Europa de după Al Doilea Război Mondial
Curtea Supremă din Statele Unite a decis! Femeile pot continua să primească pastila de avort prin poştă
Premii record la Wimbledon și ceremonie de adio pentru Andy Murray
Cine a fost omul de stat român „mai mai mare decât Woodrow Wilson, Lloyd George sau George Clemenceau”?
A fost găsită o genă care ajută celulele canceroase să se răspândească în tot corpul
Astronauții NASA caută organisme vii pe exteriorul Stației Spațiale Internaționale
Regele Carol al II-lea și războiul: „Scăparea de astăzi poate fi foarte scump plătită mâine”
Erik Weihenmayer, prima persoană nevăzătoare care a cucerit Everestul
Louis Camuti, Doctorul pisicilor. Primul veterinar al felinelor
Insomnia cronică este legată de alimentele ultraprocesate, indică un studiu
Dezvoltarea substanței albe din creier, influențată de căldura și frigul de la începutul vieții
Cum „se trezesc” oamenii din comă?
Ce se întâmplă în „inima” Căii Lactee? „Erupții” și „ecouri” detectate de la gaura neagră supermasivă Sagittarius A*
A intrat în vigoare legislația UE privind combaterea violenței împotriva femeilor
Un studiu explică de ce trăiesc femeile mai mult decât bărbații
Vremea la jumătatea lunii iulie: Unde vor fi cele mai mari temperaturi?
Moartea misterioasă a geniului Eminescu sau cine a vrut să îl facă nebun?