Home » Știință » Astronomii au observat, pentru prima dată, un fenomen astronomic complex prezis în anii 1930. Contrazice teoriile lui Einstein şi Newton

Publicat: 04.12.2016
Pentru prima dată, astronomii au observat un fenomen cuantic straniu în desfăşurare, unde o stea neutronică este înconjurată de un câmp magnetic atât de intens, încât dă naştere unei regiuni în care materia apare sau dispare în mod spontan.

Numit vacuum birefringence, acest fenomen bizar a fost prezis în anii 1930, dar a fost observat la scară atomică o singură dată. Acum, cercetătorii au observat acest fenomen în natură şi contrazice teoriile lui Einstein şi Newton.

”Aceasta este o manifestare microscopică a câmpului cuantic”, a afirmat Jeremy Heyl, de la Universitatea din British Columbia, Canada, care nu a fost implicat în acest studiu. Această desoperire a fost făcută de o echipă internaţinală de astronomi conduşi de către italianul Roberto Mignani, atunci când observau o stea neutronică numită RX J1856.5-3754, care se află a o distanţă de 400 de ani lumină faţă de Pământ. Aceste stele au în componeţa lor cel mai dens material din Univers,iar scoarţa lor este de 10 miliarde de ori mai tare decât fierul. Mai mult, au cel mai puternic câmp magnetic din întreg Universul şi mai puternic de 100 de trilioane de ori faţă de cel al Pământului.

În fizica clasică a lui Newton şi a lui Einstein, vacuumul Spaţiului este gol, dar teoria mecanicii cuantice susţine ceva cu totul diferit. Potrivit electrodinamicii cuantice, o teorie care descrie modul în care lumina şi materia interacţionează susţine că Spaţiul este, de fapt, plin de ”particule virtuale”, particule care nu sunt, de fapt, precum electronii sau protonii, dar fluctuaţiile lor din cadrul câmpului magnetic au proprietăţi similare cu cele ale unei particule normale, însă diferenţa este că pot apărea şi dispărea în orice punct al Universului.

A fost descoperit un “monstru stelar”