Home » D:News » GALERIE FOTO + VIDEO. Principesa Maria a plantat mai mulţi arbori în Vulpărie, pe domeniul Regal Sinaia

04.18.2018
Zeci de studenţi de la două facultăţi, alături de profesorii lor şi de Alteţa Sa Regală Principesa Maria au plantat, marţi, arbori de diferite specii în zona Vulpărie din Munţii Bucegi. Locul face parte din domeniul regal Sinaia, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Principesa Maria a declarat că este prima oară când plantează un arbore. Fără să stea prea mult pe gânduri, Alteţa Sa a pus mâna pe unealtă şi a săpat pământul, apoi a plantat un brad, scrie Mediafax.

Aşa s-a dat startul acţiunii care a fost organziată în Vulpărie, o zonă aflată în pădure, în Munţii Bucegi, în apropierea Castelului Peleş.

“E prima dată când sunt aici, când plantez arbori. E minunat. Sunt fericită să fiu alături de toată lumea. E foarte important pentru natură, pentru pădure, pentru toată lumea. Sunt foarte bucuroasă”, a declarat Principesa Maria.

La rândul său, directorul Casei Regale, Ion Tucă, a declarat că Vulpăria aparţine domeniului regal.

“Vulpăria face parte din domeniul regal Peleş, care a fost restituită de către Regia Naţională a Pădurilor. De jur împrejur este pădure, iar acest spaţiu, (…) înainte de a fi confiscat în 1948, era utilizat pentru creşterea vulpilor argintii”, a declarat Tucă.

La acţiunea de plantare de arbori şi arbuşti au participat studenţi de la specializările Peisagistică şi Horticultură din cadrul Facultăţii de Horticultură, Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti şi studenţi ai Facultăţii de Silvicultură din Braşov, însoţiţi de cadre didactice de specialitate.

“Sunt la Facultatea din Braşov şi am venit ca student aici, sunt foarte bucuroasă, sunt în anul doi. Nu e prima acţiune de acest gen. Contează să facem treabă, să reuşim să plantăm. Este un peisaj mirific”, a spus o studentă.

Cei peste 400 de puieţii au fost aduşi din Austria, fiind vorba de 29 de specii, între care carpen, pin, plop, tuia, zimbru sau sequoia.

Potrivit profesorului Florin Stănică, de la Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti, în timp se va urmări cum se comportă plantele şi cum se adaptează.