Home » D:News » Un nou studiu care arată pericolele ţigărilor electronice: utilizatorii sunt expuşi la cantităţi mai mari de formaldehidă decât se credea anterior

Publicat: 23.05.2018
Cercetătorii de la Universitatea Portland din Statele Unite au publicat un studiu acum trei ani despre prezenţa unor forme de formaldehidă în vaporii ţigărilor electronice. Recent, aceştia au revenit asupra rezultatelor şi au găsit că expunerea la formaldehidă este chiar mai mare decât se considera anterior.

În studiul din 2015, profesorii de chimie de la Porland David Peyton, Robert Strongin, James Pankow şi alţii au scos la iveală că vaporii ţigărilor electronice pot conţine noi forme de formaldehidă la niveluri de 5-15 ori mai ridicate decât formaldehida din ţigările normale. Chimicalele au fost detectate atunci când dispozitivul din experimentele lor era la maximul de încălzire, scrie Science Daily.

Formaldehida este un compus chimic cancerigen, mai ales dacă există o expunere cronică (aşa cum se întâmplă în cazul utilizatorilor de ţigări electronice). Spre deosebire de forma sa gazoasă, noii compuşi formează particule în aerosolii dispozitivelor, ceea ce permite formaldehidelor să fie depozitate mai adânc în plămâni decât moleculele de formaldehidă gazoasă.

Studiul de atunci a atras criticile adepţilor ţigărilor electronice, care au precizat că setările la maxim produc un gust neplăcut, fiind evitate de majoritatea utilizatorilor.

În noul studiu, publicat recent în Scientific Reports, oamenii de ştiinţă au descoperit că atât formaldehida gazoasă, cât şi noii compuşi, sunt detectabili la niveluri peste limită atunci când ţigările operau la minim – opţiune des utilizată, rezultat care aduce un nou element de îngrijorare cu privire la ţigările electronice.

Ţigara electronică poate fi de 15 ori mai toxică decât ţigările clasice

A fost înregistrat primul deces cauzat de explozia unei ţigări electronice

S-au descoperit pericolele ”vaping-ului”: plumbul şi alte metale toxice pot ajunge în plămânii utilizatorului de ţigări electronice

Ţigarete electronice vs ţigări obişnuite:ce arată rezultatele unui studiu recent?