Prima pagină D:News

În România, consumul de peşte pe cap de locuitor va ajunge anul acesta la o treime din media UE

Bianca Ciocotisan | 07.11.2018 | ● Vizualizări: 222
Credit: Unsplash/chuttersnap     + zoom
Galerie foto (1)

În România, consumul de peşte pe cap de locuitor va ajunge până la finalul anului la 7 kg/an, comparativ cu media europeană care se află la 23 de kg/an pe cap de locuitor, arată un studiu realizat de Alfredo Seafood.

„Piaţa locală de peşte a înregistrat o creştere de circa 10% în primul semestru din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, iar anul în curs se va încheia cu o valoare a vânzărilor mai ridicată cu aproximativ 10%, astfel piaţa locală de peşte şi fructe de mare ar urma să ajungă la aproape 380 de milioane de euro, în creştere lentă faţă de 2017”, arată autorii studiului.

„Anul 2018 a adus o creştere moderată a consumului de peşte, fructe de mare şi produse derivate, dar ne aşteptam la acest lucru. Cred că este foarte important că piaţa îşi continuă tendinţa ascendentă din ultimii cinci ani. Vedem totuşi o uşoară încetinire a ritmului de creştere, cauzată de diverşi factori: preţurile mai mari faţă de carnea roşie, corelat cu faptul că oamenii s-au obişnuit cu scăderea TVA la alimente de la 24% la 9%. Subliniez că discutăm despre o piaţă încă în formare în România”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul companiei.

Potrivit raportului, consumul de peşte per capita se va situa la finalul anului în jurul a 7 kilograme pe an, comparativ cu media europeană care se află la 23 kilograme pe cap de locuitor, relatează Mediafax.

„Somonul va rămâne unul dintre liderii topului celor mai consumate soiuri de peşte şi în 2018, pe fondul creşterii importurilor de peşte, fructe de mare şi alte nevertebrate marine. În prima jumătate a anului, somonul a condus clasamentul valoric, înregistrând vânzări de circa 50 de milioane de euro la nivel naţional”, precizează sursa citată.

Autorii studiului mai afrată că creşterea constantă a consumului de somon în România se datorează mai multor aspecte, printre care se numără: o mai mare preocupare a oamenilor pentru o dietă sănătoasă şi calitatea cărnii, care este gustoasă, dar şi uşurinţa preparării.

Alfredo Seafood a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2016, brandul fiind lansat în anul 2013.