Prima pagină D:News

Beneficiile consumului de peşte: bun pentru creier, inimă, imunitate

Bianca Poptean | 08.28.2018 | ● Vizualizări: 752
Credit: 123RF     + zoom
Galerie foto (1)

Consumul de peşte, în special peştele gras şi al fructelor de mare, este o parte esenţială a unei alimentaţii sănătoase. Cu toate acestea, cele mai noi studii care avertizează asupra pericolului de contaminare a acestora cu mercur şi alţi poluanţi, au pus un mare semn de întrebare dacă peştele şi fructele de mare mai sunt o alegere inteligentă. O revizuire a cercetărilor efectuate în ultimii ani dezvăluie un "da" copleşitor atunci când vine vorba de consumul peştelui. Beneficiile pentru sănătate ale consumului de peşteşi fructe de mare sunt extrem de importante pentru sănătatea omenilor!

Peştele protejează inima

Beneficiul pe care consumul regulat de peşte îl are asupra sănătăţii inimii este în mod covârşitor în concordanţă cu numeroase studii care indică riscuri reduse de atac de cord şi accident vascular cerebral. Beneficiile de stimulare a inimii sunt în mare parte atribuite acizilor graşi omega-3 care scad trigliceridele şi scăderii tensiunii arteriale. Studiile de specialitate sugerează pur şi simplu consumul de peşte de două ori pe săptămână, indiferent de nivelurile de acid gras, ca sursă de proteine slabe.

Peştele ajută la dezvoltarea corectă a creierului

Aportul adecvat de DHA, un tip de omega-3 găsit aproape exclusiv în peşte, este asociat cu dezvoltarea corectă a creierului şi ochilor la copii. Un studiu din 2016 publicat în Jurnalul American de Epidemiologie a sugerat faptul că mamele cu un aport mai mare de peşte gras (în jur de 2 până la 3 porţii pe săptămână) aveau mai multe şanse de a avea copii cu scoruri IQ mai mari şi tot în acest studiu s-a menţionat de asemenea faptul că micuţii au avutun risc mai mic de a fi diagnosticaţi cu autism. Deficienţele DHA din timpul sarcinii şi primele câteva luni ale vieţii sunt de asemenea legate de inteligenţa mai scăzută şi de vederea mai slabă.

Consumul de peşte îmbunătăţeşte starea de spirit

Contribuţiile scăzute ale acizilor graşi omega-3 au fost constatate la cei cu depresie şi anxietate - o asociaţie interesantă, dar nu suficient de convingătoare, din păcate. Cu toate acestea, cercetările mai recente sugerează faptul că adăugarea de omega-3, în special în formula EPA care se găseşte aproape exclusiv în peşte, poate îmbunătăţi simptomele asociate cu depresia, inclusiv depresia postpartum. Un studiu a sugerat chiar că suplimentele EPA au avut un efect echivalent cu administrarea unui medicament antidepresiv. Utilizarea omega-3 ca tratament unic pentru depresie ar putea fi o variantă neconvingătoare, însă cu siguranţă funcţionează.



Citeşte continuarea pe CSID.