Home » D:News » Bolile ascunse de inflamarea ganglionilor limfatici

Bolile ascunse de inflamarea ganglionilor limfatici

Publicat: 28.10.2018
Umflarea ganglionilor limfatici, denumită în termeni medicali limfadenopatie, este adesea un motiv de îngrijorare pentru majoritatea persoanelor care se confruntă cu acest simptom. De cele mai multe ori, cauza nu este o boală gravă, ci o banală răceală, gripa sau o infecţie dentară. Alteori însă, când apar şi alte simptome, de vină pot fi afecţiuni mai grave.
Află mai jos ce sunt ganglionii limfatici, ce anume cauzează inflamarea acestora şi ce alte simptome poţi experimenta, dar şi metodele prin care poţi ameliora durerea!

Ce rol au ganglionii limfatici
Există aproximativ 600 de mici ganglioni limfatici în interiorul corpului. Aceştia există ca parte a unei reţele care poartă un fluid cunoscut sub numele de limfă. Ca parte a sistemului imunitar, ganglionii limfatici joacă un rol important în menţinerea sănătăţii. Fluidele din ţesuturile corpului filtrează prin ele. Principala lor sarcină este să ajute organismul să scape de virusuri şi bacterii şi să furnizeze celule albe din sânge. De cele mai multe ori, ganglionii limfatici se umflă deoarece organismul se luptă cu o infecţie provocată de un virus sau de bacterii.

Ce simptome apar când se inflamează ganglionii limfatici
Dintre sutele de ganglioni limfatici, putem simţi doar câţiva dintre ei. Grupurile de noduri din apropierea pielii pot fi simţiţi în gât, la subraţ, pe spate, în cap, pe burtă şi inghinal.

Atunci când se umflă, este posibil să observi următoarele simptome:

umflături de dimensiunea unui bob de fasole sub piele
sensibilitate sau durere la atingere
roşeaţă şi căldură a pielii în zona nodurilor umflate
Dacă ganglionii limfatici sunt umflaţi din cauza unei infecţii, pot apărea simptome precum:

secreţii nazale abundente
durere de gât
durere de ureche
febră
oboseală
Odată ce infecţia se elimină, ganglionii limfatici ar trebui să revină la normal.

Continuarea pe CSID.