Home » D:News » Un muzician celebru lansează primul single solo din ultimele două decenii, dedicat unei sonde spaţiale

Publicat: 21.12.2018
Muzicianul britanic Brian May, fost membru al formaţiei Queen, va lansa primul său single solo din ultimii 20 de an pentru a celebra o reuşită istorică a NASA, informează lefigaro.fr. Evenimentul va avea loc în prima zi a anului 2019.
Muzicianul va lansa melodia în onoarea sondei spaţiale New Horizons, care, pe 1 ianuarie 2019, va survola Ultima Thule, obiectul cosmic din centura Kuiper, aflat la o distanţă de aproximativ 1,6 miliarde de kilometri dincolo de orbita lui Pluto, scrie Mediafax.

Lansată de NASA în 2006, Sonda New Horizons a fost iniţial destinată cercetării planetei pitice Pluto, dar a continuat cu corpurile spaţiale din Centura Kuiper, într-o misiune fără precedent.

Un cercetător de la NASA i-a cerut chitaristului Brian May, care deţine şi titlul de doctor în astronomie, să compună o piesă pentru această ocazie.

Astfel, la 71 de ani, Brian May revine în activitatea muzicală pentru a lansa „New Horizons”, primul său single solo din 1998.

„A fost o provocare interesantă să reunesc aceste două aspecte ale vieţii mele, astronomia şi muzica”, a afirmat Brian May.

Un fragment din acest single, ce include şi vocea astrofizicianului Stephen Hawking, decedat pe 14 martie, este disponibil pe site-ul chitaristului de la Queen.

Brian May a obţinut titlul de doctor în astronomie în 2007, la mai mult de 30 de ani după ce a început redactarea tezei sale de doctorat. Având 48.000 de cuvinte, lucrarea sa de doctorat a stat în hambarul casei sale din Surrey încă din 1974, de când chitaristul – care mai are o diplomă în fizică – şi-a abandonat studiile pentru a se dedica grupului Queen. În teza de doctorat, el demonstrează că norii de praf din Sistemul Solar se deplasează în aceeaşi direcţie cu planetele.

May a lansat, în octombrie 2006, o carte scrisă în colaborare cu astronomii Patrick Moore şi Chris Lintott, „Bang! The Complete History of the Universe” („Bang! Istoria completă a Universului”, editura Rao, 2007). Lucrarea are miza de a populariza astronomia, May utilizându-se ca punct de reper pentru testarea şi explicarea celor mai complicate teorii.

Deseori, May a declarat că pasiunea pentru astronomie l-a ajutat să „rămână cu picioarele pe pământ”.