Home » D:News » Colesterolul din ouă creşte riscul apariţiei bolilor cardiace

Colesterolul din ouă creşte riscul apariţiei bolilor cardiace

Publicat: 19.03.2019
Ouăle au ajuns din nou în atenţie, odată cu un nou studiu care arată că un consum regulat poate duce la creşterea riscului apariţiei bolilor cardiace.

Studiul, publicat pe 15 martie în jurnalul JAMA, a găsit că mâncarea a 3-4 ouă pe săptămână a fost asociată cu o creştere de 6% a riscului apariţiei unei boli cardiace şi cu 8% creştere în riscul decesului din orice cauză în timpul perioadei studiului, scrie Live Science.

Vinovatul pare să fie colesterolul: consumul a 300 mg de colesterol pe zi a fost asociat cu o creştere cu 17% în riscul apariţiei bolilor cardiace şi cu o creştere de 18% a riscului decesului în perioada în care s-a desfăşurat studiul.

Noile descoperiri contrazic ultimele recomandări pentru americani publicate în 2015, în care se spunea că nu mai este necesară menţinerea colesterolului în anumite limite.

Autorii noului studiu, de la Northwestern University Feinberg School of Medicine, au ajuns la concluzia că oamenii ar trebui să-şi limiteze consumul de ouă şi colesterol.

„Întotdeauna au existat sugestii în date că ouăle pot duce la creşterea colesterolului şi la crearea problemelor cardiovasculare”, a precizat Andrew Freeman, director al programului Cardiovascular Prevention and Wellness la National Jewish Health din Denver, care nu a participat la acest studiu. „Dovada este destul de clară că produsele de animale şi produsele cu colesterol mare, ar trebui limitate în dietă”, a adăugat acesta. Un gălbenuş de ou, cu 186 de miligrame de colesterol, este unul dintre cele mai bogate alimente în colesterol.

„Acest studiu face o treabă bună în filtrarea datelor şi identificarea colesterolului din dietă ca un componente individual şi independent al acesteia” care este asociat cu boala şi mortalitatea, a precizat Dana Hunnes de la Ronald Reagan UCLA MEdical Center din Los Angeles.

Recomandările contradictorii au făcut ca „acesta să fie un subiect confuz pentru a fi discutat cu pacienţii”, a precizat Seth Martin, cardiolog şi profesor de medicină la Johns Hopkins University School of Medicine. „Este clar să vedem date mai clare cu privire la acest subiect controversat pentru a informa mai bine pacienţii”, a adăugat Martin.

Totuşi, noul studiu nu înseamnă că trebuie renunţat la consumul de ouă. Cum este cazul cu multe, un sfat bun este moderaţia. Limitarea colesterolului este importantă în special pentru oamenii cu un risc mare de apariţie a bolilor cardiace.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

STUDIU: Consumul de ouă nu creşte riscul apariţiei bolilor cardiovasculare

Alimente recomandate şi afecţiuni ce împierdică slăbirea în timpul curei

Ce este colesterolul bun şi rău?

Alfred Alberts, ”eroul necunoscut” ce a dezvoltat primul medicament pentru scăderea nivelului de colesterol

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!