Home » D:News » Cât de periculoase pot fi produsele pe bază de plante pentru femeile gravide

Cât de periculoase pot fi produsele pe bază de plante pentru femeile gravide

Sursa foto: Pixabay
Publicat: 28.05.2020

Produsele pe bază de plante consumate de femeile gravide sunt descompuse de către flora intestinală și transformate în substanța chimice. Unele dintre ele pot trece de bariera placentei și pot ajunge astfel la fetus. Aceste substanțe străine pot afecta în mod negativ copilul care încă nu s-a născut, chiar dacă au „origini naturale”.

Cercetătorii de la Universitatea Bern avertizează asupra subestimării efectelor acestor substanțe.

Influența pozitivă a florei noastre intestinale asupra sistemului imunitar a fost recunoscută de mult timp. Ceea ce este interesant este că flora intestinală maternă are deja un efect asupra dezvoltării sistemului imunitar al copilului în timpul sarcinii precum și imediat după naștere.

În cadrul unui articol publicat în jurnalul Science, cercetătorii au adunat cele mai noi informații asupra implicării florei intestinale materne în dezvoltarea sistemului imunitar al copilului.

Cercetătorii au descoperit dovezi ale efectelor pe care substanțele pe bază de plante consumate de femeile însărcinate. Acestea au fost până acum subestimate și pot prezenta un risc pentru nenăscuți.

Placenta oferă protecție parțială

Oamenii de știință au presupus mereu că embrionul în curs de dezvoltare și fetusul cresc într-un mediu complet steril în pântec. Ceea ce înseamnă că dezvoltarea se produce are loc în lipsa microbilor „colonizatori”, iar această colonizarea cu microbi are loc doar în timpul nașterii.

„Totuși, fătul nu este protejat împotriva metaboliților „microbiali” care provin din flora intestinală maternă”, a explicat un cercetător.

Placenta oferă astfel doar protecție parțială. Transferul substanțelor „microbiale” duce la maturizarea sistemului imunitar deja existent al fătului în timpul sarcinii.

Chiar și substanțele pe bază de plante trebuie folosite cu atenție

Cercetătorii au găsit dovezi că produsele metabolice din urma dietei nu pot doar să ajungă în organismul matern și la fătul aflat în dezvoltare, dar și că acest proces are loc de obicei după procesul metabolic prin flora intestinală.

Acest lucru vizează și consumul de produse naturiste, precum alimentele considerate sănătoase pentru sarcină, spre exemplu semințele chia sau fructele goji, scrie MedicalXpress.

„Chiar dacă produsele din plante sunt substanțe naturale, acestea sunt străine pentru corp și ar trebui folosite cu grijă. Se mai numesc și substanțe xenobiotice. În mod special atunci când femeile însărcinate consumă produse naturiste în cantități mari”, mai adaugă cercetătorii.

Femeile insarcinate, măsuri în timpul epidemiei de gripă