Home » D:News » Oamenii de știință au descoperit structuri „neașteptate” în apropiere de nucleul Pământului

Publicat: 20.06.2020

O echipă de cercetători susține că a folosit tehnici de imagistică de ultimă generație pentru a descoperi structuri imense și „neașteptate” în apropiere de nucleul Pământului. Studiul arată cât de puțin știm cu adevărat despre planeta pe care trăim.

Vedran Lekić, profesor de geologie de la Universitatea din Maryland care a lucrat la noul studiu, a declarat că „structurile anormale dintre nucleu și mantaua Pământului sunt mult mai răspândite decât s-a crezut inițial”.

Potrivit noilor cercetări, echipa lui Lekić a folosit un sistem cu algoritm numit Sequencer pentru a analiza undele seismice de la sute de cutremure, de-a lungul a zeci de ani. Astfel, cercetătorii au realizat o hartă a interiorul Pământului cu detalii fără precedent. Procesul a fost comparat cu modul în care liliecii folosesc ecolocația pentru a-și cartografia mediul înconjurător.

Structuri „neașteptate” în apropiere de nucleul Pământului

Echipa nu este sigură încă din ce sunt făcute structurile imense din apropiere de nucleul interior al Pământului. Însă, oamenii de știință susțin că cel mai probabil s-au format din rocă extrem de densă și fierbinte.

Geologii nu se așteptau să găsească astfel de structuri „surpriză”, iar Lekić speră ca aceeași tehnică să continue să deslușească mai multe mistere despre interiorul lumii noastre.

Cercetătorii s-au concentrat pe undele seismice care se deplasează pe sub bazinul Oceanului Pacific. Analiza lor a dezvăluit o structură necunoscută până acum, aflată sub Insulele vulcanice Marchize din Pacificul de Sud. Mai mult, analiza a arătat că structura de sub Insulele Hawaii este mult mai mare decât s-a crezut inițial, potrivit Futurism.

„Am fost surprinși să dăm peste astfel de structuri atât de mari sub Insulele Marchize. Nici măcar nu știam de existența lor. Este cu adevărat palpitant. Algoritmul Sequencer ne poate ajuta să folosim seismogramele colectate de pe întreaga planetă într-un mod care nu a fost posibil până acum” , a mai adăugat Lekić.

Oamenii de știință din Marea Britanie vor să descifreze cum funcționează mantaua Pământului