Home » D:News » Tratamentul cu molecule mici reduce apariția metastazei în cazul cancerului de colon

Estimările medicilor arată că metastazele sunt responsabile pentru 90% dintre decesele asociate cancerului.
Publicat: 27.08.2020

Cercetătorii de la Universitatea din Chicago au descoperit o nouă modalitate de a încetini metastaza cancerului de colon: tratând-o cu o moleculă mică care, în esență, blochează capacitatea celulelor canceroase de a-și schimba forma și de a se deplasa în întregul corp, notează Medicalxpress.

Testele realizate pe șoareci indică faptul că aceste molecule au redus rata metastazelor canceroase la jumătate. Deși este nevoie de mai multe cercetări, rezultatul acestui studiu ar putea deveni în cele din urmă o nouă terapie care, combinată cu radiațiile și chimioterapia, ar putea ajuta la obținerea de rezultate mai bune pentru mai multe tipuri de cancer.

O abordare promițătoare

Dr. Ronald Rock, co-autor al studiului și profesor al Departamentului de Biochimie și Biologie Moleculară al Universității Chicago, explică faptul că aceste molecule oferă rezultate promițătoare și că: „Au o aplicabilitate largă. Dacă putem îmbunătăți rezultatele cu 5 sau chiar 10%, asta va ajuta o mulțime de oameni”.

Pentru ca celulele canceroase să se răspândească dintr-o tumoare în tot corpul, ele trebuie să-și remodeleze structura și să-și crească deformabilitatea pentru a se răspândi prin țesuturi și pentru a se răspândi în fluxul sanguin. Oamenii de știință au început să studieze o moleculă mică numită 4-hidroxiacetofenonă (4-HAP), care activează o proteină din celula canceroasă numită non-mușchi miosină-2C (NM2C). Acea proteină stă la baza mecanismului care permite celulei să se deformeze și să călătorească. Când este activată, acesta se blochează pe loc, asigurându-se că celula canceroasă nu poate călători.

Cercetătorii au studiat acest proces atât la nivel molecular, cât și folosind tumori de cancer de colon uman inserate în șoricei, și au descoperit că acesta a limitat semnificativ capacitatea cancerului de a metastaza la alte părți ale corpului, fără a afecta celulele sănătoase. Rata metastazelor a fost redusă la jumătate, comparativ cu cancerul de colon netratat.

Studiul 4-Hydroxyacetophenone modulates the actomyosin cytoskeleton to reduce metastasis a fost publicat în PNAS.