Home » D:News » Dmitry Rogozin, directorul agenției spațiale rusești, susține că Venus este o „planetă rusească”

Jim Bridenstine, administratorul NASA (stânga) și Dmitry Rogozin, directorul general al Roscosmos (dreapta). Sursa foto: Wikimedia
Publicat: 18.09.2020

Dmitry Rogozin, directorul agenției spațiale rusești, a declarat că Venus este o „planetă rusească”, în timpul unui eveniment organizat la Moscova.

Comentariul neobișnuit a fost făcut după ce în urmă cu doar câteva zile oamenii de știință au anunțat că au descoperit surse semnificative de fosfină în atmosfera planetei, gazul fiind un posibil indicator al formelor de viață.

„Țara noastră a fost prima și singura care a aterizat cu succes pe Venus”, a spus Rogozin, citat de The Moscow Times, referindu-se la misiunile rusești de explorare a planetei din anii 1960, 1970 și 1980.

„O planetă sovietică”

Roscosmos a continuat afirmația, declarând că „discrepanța dintre Uniunea Sovietică și competitorii săi în investigarea planetei Venus a contribuit la faptul că Statele Unite au numit Venus o planetă sovietică”, într-un comunicat citat de Euronews.

Uniunea Sovietică a lansat mai multe nave spațiale Venera către planeta ostilă, atingând mai multe obiective precum prima orbitare și prima aterizare forțată. Venera 7 a devenit în cele din urmă prima sondă spațială de aterizare care a aterizat cu succes pe Venus, în 1970, iar apoi trimițând informații înapoi pe Pământ timp de 23 de minute înainte să fie distrusă de condițiile infernale ale planetei.

„Este ca în iad acolo”

În comparație, NASA nu s-a concentrat niciodată pe explorarea lumii de pe Venus, deși a trimis un orbiter și o sondă spre planetă în 1978.

Roscosmos a anunțat că are planuri de a lansa o expediție independentă către Venus. O astfel de misiune ar urma o altă misiune împreună cu SUA, numită Venera-D, potrivit Futurism.

Totuși, Rogozin a ripostat față de descoperirea recentă care sugerează că viața ar putea exista în atmosfera planetei.

„Nava spațială rusească a colectat informații despre planetă. Este ca în iad acolo”, a declarat Rogozin.

Fosfină, descoperită în norii planetei Venus. Ar putea fi dovada vieții extraterestre