Home » D:News » Porcii modificați genetic, aprobați pentru consumul uman în SUA

Porcii modificați genetic, aprobați pentru consumul uman în SUA

Publicat: 18.12.2020

Primii porci supuși ingineriei de editare genetică tocmai au fost aprobați în SUA, urmând să fie folosiți pentru consumul uman și pentru utilizări terapeutice, precum medicamente. În viitor ar putea fi folosiți și pentru transplanturi la oameni.

Animalele, cunoscute sub numele de porci GalSafe, au fost modificate genetic pentru a nu avea zahăr alpha-gal pe suprafața celulelor. Această modificare are scopul de a ajuta persoanele cu sindrom Alfa-gal (AGS) care au reacții alergice severe la zahărul alfa-gal care se găsește în carnea roșie.

În SUA, afecțiunea este adesea declanșată după ce un individ a fost mușcat de căpușa Lone Star (Amblyomma americanum), care transmite molecula de zahăr alfa-gal în corpul persoanei, declanșând astfel alergia la carne roșie (porc, vacă, miel etc.).

Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a anunțat că a aprobat porcii modificați genetic, atât pentru consumul alimentar de către oameni, cât și ca sursă pentru potențiale utilizări terapeutice, precum medicamentele.

„Prima aprobare de astăzi a unui produs biotehnologic animal, atât pentru alimente, cât și ca o potențială sursă de utilizare biomedicală reprezintă o etapă extraordinară pentru inovarea științifică”, a declarat Stephen Hahn, comisar FDA.

FDA nu a testat dacă persoanele alergice cu AGS pot într-adevăr consuma carne de porc modificată genetic

Autoritatea americană încă nu a testat în mod explicit dacă persoanele cu AGS pot mânca carne de porc, însă analiza sa a stabilit că această carne provenită de la porcii GalSafe este sigură pentru a fi consumată de către populația generală. De asemenea, nu a evaluat dacă porcii pot fi o sursă sigură de transplant la oameni. Pentru aceasta și orice altă utilizare în produsele medicale noi destinate oamenilor, dezvoltatorii trebuie să solicite aprobare suplimentară de la FDA, notează IFL Science.

Porcii GalSafe au fost dezvoltați de compania biotehnologică Revivicor Inc., derivată din compania britanică PPL Therapeutics care a ajutat la producerea primului animal clonat, oaia Dolly, în 1996.

Revivicor a transmis FDA că speră să înceapă să vândă carnea mai întâi prin comenzi directe, mai degrabă decât prin ​​supermarketuri.

Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al companiei-mamă, United Therapeutics, a declarat pentru Associated Press că nu știe când ar putea să obțină un acord cu un producător pentru a-și vinde carnea de porc modificată genetic.

Compania vrea să folosească porcii modificați genetic în special pentru transplantul de țesuturi vii

Se pare, însă, că această carne provenită de la porci modificați genetic nu face obiectul planurilor Revivicor, deoarece compania este orientată în primul rând către medicina regenerativă și tehnologia xenotransplantului, transplantul de țesuturi vii de la o specie la alta. Cu alte cuvinte, așa cum au anunțat anterior, scopul este de a dezvolta „surse alternative de țesuturi de calitate superioară, cu volum mare și compatibile cu omul” pentru uz medical.

Nu este prima dată când FDA dă undă verde animalelor modificate genetic. În 2015, agenția a aprobat o formă de somon modificată genetic pentru consum uman, care a fost editată pentru a crește mai repede.

La începutul acestui an, o instanță a decis că producerea somonului modificat genetic este ilegală, deoarece FDA nu a reușit să analizeze riscul ca somonul modificat genetic să ajungă în sălbăticie.

Decizia actuală a primit critici din partea ONG-urilor pentru siguranța alimentelor care au afirmat că FDA a aprobat GalSafe, porcii modificați genetic, fără să ceară companiei să realizeze teste de alergii și nici să ofere o analiză de mediu adecvată.

Fermierii chinezi cresc porci din ce în ce mai mari, posibil modificaţi genetic